رشد نگران‌کننده آتش‌سوزی در کارخانجات کاشان

آتش‌سوزی در کارخانه کارتن‌سازیکاشان فردا – مدیر پیشگیری آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشان گفت: برخی شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های ایمنی دیدگاه یا نگاه ویژه‌ای ندارند و در نتیجه آمار آتش‌سوزی سال جاری در این بخش‌ها نسبت به موارد مشابه سال‌های گذشته در برخی موارد رشد نگران‌کننده ۱۰۰ درصدی داشته است.

میلاد فرخیان در گفت‌وگو با رادیو کاشان با بیان سختی و زمان‌بر‌بودن مهار آتش‌سوزی کارخانه‌ها به خاطر حجم انبوه مواد و تجهیزات انباشته‌شده در آن خاطرنشان کرد: هزینه اجرای دستورالعمل‌های ایمنی سازمان آتش‌نشانی در کارخانه‌ها به مراتب نسبت به هزینه‌های آتش‌سوزی کمتر است و این به معنای پیشگیری بهتر از درمان است.

وی با انتقاد از اسقرار نامناسب و غیراصولی برخی شرکت‌های تولیدی در خارج از محدوده شهرک‌های صنعتی گفت: با همکاری مدیریت بحران شهرستان و موافقت ادارات حوزه صنعت فهرستی از شرکت‌ها و صنایع تهیه و جهت بازدید و ابلاغ دستورالعمل‌های ایمنی برنامه‌ریزی شد.

فرخیان افزود: هرچند که از زمان همه‌گیری کرونا، آموزش‌های تجمعی سازمان آتش‌نشانی کمتر شده، اما حوزه آموزش این سازمان با توزیع بروشورها، نصب بنر و فعالیت گسترده در فضای مجازی به آموزش و آگاهی‌بخشی دستورالعمل‌های ایمنی در بخش‌های مختلف به‌خصوص بخش صنعتی ادامه می‌دهد.

مدیر پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان دستورالعمل‌های ایمنی در کاربری‌های صنعتی را بنا به نوع کاربری و انباشت مواد خام مصرفی آن، فراوان و مختلف خواند و تصریح کرد: تاسیسات زیرساختی تمامی کارخانه‌جات و شرکت‌های تولیدی مانند سیستم‌های برق‌رسانی، باید بر مبنای اصولی بنا شود و این مجموعه‌ها باید به سیستم‌های کشف و اعلام آتش مجهز باشند.

فرخیان یادآور شد: تجهیزات برخی صنایع به صورت متمرکز و در فاصله کمی از یکدیگر استقرار پیدا کرده‌ است و این مورد در کنار نامناسب بودن ارتفاع سقف سوله‌ها از معایب محسوب می‌شود.

مواد اولیه بیشتر کارخانه‌های و شرکت‌های صنعتی کاشان مواد سنتی و یا صنعتی الیاف است که به سادگی آتش می‌گیرد و پس از شعله‌ور شدن خاموش‌کردن به سختی انجام می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.