هفتم آذرماه تولد احمد فهیمی‌فر چهره برجسته علمی کاشانی

دکتر احمد فهیمی‌فر رئیس اسبق دانشگاه صنعتی امیرکبیرکاشان فردا احمد فهیمی‌فر رئیس سابق و استاد تمام دانشگاه صنعتی امیر كبیر، ۷ آذرماه ۱۳۳۱ در طاهرآباد کاشان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان محمودیه این روستا آغاز کرد، سپس تحصیلات سیكل اول را در کاشان گذراند، در سال ۴۷ به تهران رفت و سال ۵۱ دیپلم خود را از دبیرستان دکتر محمود شیمی گرفت.

در همان سال در کنکور شرکت کرد و در رشته مکانیک در دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شد اما بعد از مدتی به رشته مهندسی راه و ساختمان تغییر رشته داد و در سال ۵۵ جز‌ء فارغ‌التحصیلان ممتاز این دانشگاه شد.

وی در دوران دانشجویی جزو دانشجویان مخالف رژیم شاه بود كه در این مسیر در سال ۱۳۵۵ توسط ساواک دستگیر شد. او در زندان پس از آشنایی با بهزاد نبوی و شهید رجایی به گروه «امت واحد» پیوست كه این گروه بعد از انقلاب به همراه شش گروه دیگر سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را تشكیل داد.

فهیمی‌فر بعد از بروز اختلاف در سازمان مجاهدین اتقلاب اسلامی، در سال ۱۳۶۱ از سازمان استعفا داد و برای ادامه تحصیل راهی انگلستان شد. فـوق‌لیسانس مهندسی راه و ‌ترافیک را از دانشگاه بیرمنگام در سال ۱۳۶۵ و دكتری ‌مهندسی ‌عمران‌ را در سال ۱۳۶۹ از دانشگاه نیوكاسل دریافت كرد.

دکتر فهیمی‌فر پس از بازگشت از انگلستان مشغول تدریس در دانشگاه‌ شد و از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ رئیس دانشگاه امیرکبیر بود و در حال حاضر استاد تمام  و عضو هیئت علمی دانشکده عمران دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک) است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.