برخورد با ناهنجاری‌های صوتی و بصری در شهر

با ناهنجاری‌های صوتی و بصری در کاشان برخورد می‌شودکاشان فردا – مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کاشان از برخورد با افرادی که اقدام به ایجاد ناهنجاری‌های صوتی و بصری در شهر کرده و موجب مخدوش‌شدن چهره آن می‌شوند، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری کاشان، محمدرضا خالدی با بیان اینکه سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری کاشان متولی زیبایی بصری شهر است عنوان کرد: با توجه به دریافت دستور دادستانی با هر آنچه که این امر را مخدوش کند، توسط این سازمان برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانیم:
+ معرفی سرپرستان جدید در معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق شهرداری کاشان

وی به نمونه‌های مختلف ایجاد این ناهنجاری‌های بصری اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اموری که متاسفانه در شهر مرسوم شده، نصب داربست و بنرهای مرتفع برای اموات توسط بازماندگان است که سیمای شهر را نازیبا کرده و در عبور و مرور شهروندان نیز خلل ایجاد می‌کند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تشهرداری کاشان تصریح کرد: نصب داربست غیرقانونی، نصب پلاکارد و تابلوهایی با معرفی مشاغل در حاشیه خیابان و پیاده‌روها و هر آنچه باعث زشتی و هرج و مرج در تردد شهروندان شود غیرقانونی بوده و با متخلفین برخورد خواهد شد.

خالدی، به نمونه‌های آلودگی صوتی نیز اشاره و بیان کرد: یکی از رایج‌ترین این نمونه‌ها اتفاق اعلام مراسم تشییع جنازه با صدای نامناسب در خیابان‌ها و معابر شهری است که فضای ناخوشایندی را برای عابران و ساکنین محله‌ها ایجاد می‌کند.

نصب بنر و پلاکارد‌های بلند از اموات به علاوه اعلام مراسم تشییع‌جنازه در سطح شهر، از دو سال پیش در کل منطقه کاشان و آران و بیدگل ممنوع شده و اکثر شهروندان نیز با آن همراهی کرده‌بودند. اما از یک‌سال پیش برخی از شهروندان به این قاعده بی‌توجهی کرده و در قبال عدم برخورد با آن‌ها کم‌کم رویه به روال پیشین برگشت.

اعلام فوت و مراسم تشییع‌جنازه از طریق بلندگو در سطح شهر، در بیش از ۹۰ درصد مناطق ایران رایج نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.