تجهیز اتوبوس‌های شهری کاشان، به رک دوچرخه

تجهیز اتوبوس‌های کاشان به رک دوچرخهکاشان فردا – شهرداری کاشان؛ نخستین گام جدی خود را برای توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در این شهر برداشت.

خریداری، تولید و نصب رک‌های دوچرخه و تجهیز اتوبوس‌های شهری به این رک‌ها که می‌تواند دوچرخه دوچرخه‌سواران را تا مسیری حمل کند، رقم خورده و برای نخستین‌بار، امکان حمل و نقل ترکیبی در کاشان را ممکن می‌سازد.

بیشتر  بخوانیم:
+ امکان دوچرخه‌سواری امن و جابجایی پاک را فراهم کنید

در مرحله‌ی نخست این طرح، اتوبوس‌های خطوط پیرامونی، شهرک‌ها و مناطق هم‌جوار چون راوند، طاهرآباد، فین، حسن‌آباد، ناجی‌آباد، و شهرک ۲۲ بهمن به رک دوچرخه مجهز شده و شهروندان امکان جابه‌جایی و استفاده از دوچرخه‌هاشأن را در شهر و مناطق دیگر به دست می‌آورند.

شهروندانی که امکان یا فرصت کافی برای دوچرخه‌سواری در مسیرهای نسبتا طولانی را ندارند؛ می‌توانند بخشی از مسیر را با دوچرخه و بخشی دیگر را با استفاده از اتوبوس طی کنند.

امروزه حمل و نقل ترکیبی، راهی موثر برای استفاده بیشتر از ناوگان عمومی به جای خودرو، توسعه‌ی فرهنگ دوچرخه‌سواری و حمل‌ و نقل پاک به شمار می‌آید.

سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور، اردیبهشت‌ماه امسال و پس از اوج همه‌گیری ویروس کرونا با صدور بخشنامه‌ای از شهرداری‌های سراسر کشور خواست بسترهایی برای گسترش پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل پاک در خیابان‌های پرتردد شهرها فراهم کنند.

در این بخشنامه با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا، و نگرانی‌ها نسبت به فعالیت‌ و جابه‌جایی‌های روزانه، توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در مورد گسترش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مورد تاکید قرار گرفته‌بود.

در این بخشنامه از شهرداران درخواست شده بود «با امکان‌سنجی و آرام‌سازی ترافیک، بخشی از عرض یک خیابان پرتردد در شهر را به پیاده‌روی و بخشی را به تردد ویژه دوچرخه» اختصاص داده و تمهیداتی برای کاهش سرعت وسایل نقلیه (تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت) برای افزایش ایمنی دوچرخه‌سوار و پیادگان اتخاذ کنند.

از همان زمان جمی از فعالان فرهنگی و اجتماعی کاشان تلاش کرده‌اند برای تسهیل فرهنگ دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و هوای پاک و کاهش ترافیک برنامه‌ریز‌های عملی داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.