آغاز عملیات بزرگ‌ترین طرح جنگل‌کاری در کاشان

کاشان فردا – آغاز عملیات بزرگ‌ترین طرح جنگل‌کاری در کاشان.

عملیات اجرایی بزرگ‌ترین طرح جنگل‌کاری شمال استان اصفهان به مساحت یک هزار و ۴۰۰ هکتار در کاشان آغاز شد.

به گزارش صدا و سیما؛ مسعود خاندایی معاون برنامه‌ریزی فرمانداری کاشان گفت: برای اجرای این طرح افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، اختصاص یافته و ۳۰ درصد از مجموع اعتبار‌های جنگل‌کاری استان اصفهان (که بیش از ۵ میلیارد تومان بود) برای این مهم اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانیم:
+ مشارکت زندانیان کاشان در طرح جنگل‌کاری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان نیز گفت: اجرای این طرح که ۴۰ متر به سرانه فضای سبز اضافه می‌کند، برابر ۴۰ سال جنگل‌‍‌کاری در شهرستان است.

محمدمهدی شریفی افزود: اجرای این طرح، افزون بر تقویت آب سفره‌های زیرزمینی، پس از تکمیل می‌تواند از جاری شدن سیل تا حجم ۷۰۰ هزار مترمکعب جلوگیری کند.

وی با اشاره به تمرکز طرح بر گونه گیاهی سازگار با منطقه، گفت: طرح جنگل‌کاری در ۲ مرحله آغاز شد که در مرحله نخست ۲۸ هزار گودبرداری به مدت سه ماه انجام و از امروز کاشت بذر بادام کوهی آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان افزود: در مجموع با حفر ۵۰۰ چاله در هر هکتار نزدیک به ۷۰۰ هزار درخت بادام کوهی کاشته می‌شود.

مساحت عرصه‌های منابع طبیعی کاشان ۳۷۵ هزار هکتار شامل ۱۸۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی و ۱۷۸ هزار هکتار مرتع قشلاقی است که ۷۵ درصد وسعت این شهرستان را شامل می‌شود.

بادام کوهی، درختچه سبز رنگی از خانواده گل‌سرخیان با برگ‌های باریک و کوچک است که در اقلیم نیمه‌خشک ایران می‌روید.

ارتفاع متوسط گیاه بین ۲٫۵ تا ۳ متر و قطر تاج پوشش آن نیز به ۲ تا ۲٫۵ متر بالغ می‌گردد. گل‌های سفیدرنگ بادام معمولاً قبل از ظهور برگ‌ها در اوایل فروردین‌ماه ظاهر می‌شوند. دانه این گیاه که پس از فراوری (شیرین کردن) مصرف خوراکی دارد، معمولاً از اوایل خرداد تا اواخر این ماه برداشت می‌شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.