احداث پروژه تصفیه‌خانه پساب فولاد کویر آغاز شد

مجتمع فولاد کویرکاشان فردا – مدیرعامل مجتمع فولاد کویر از آغاز عملیات احداث پروژه تصفیه‌خانه تکمیلی پساب این مجتمع خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، نیاز این مجتمع به آب‌های زیرزمینی به‌طور کامل قطع می‌شود.

به گزارش نسل فردا؛ احمد خوروش، افزود: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ورودی ۹۰ لیتر بر ثانیه با هدف تصفیه پساب شهری کاشان و استفاده از این منبع آبی در صنعت احداث می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ مدرن‌ترین تصفیه‌خانه در فولاد کویر به بهره‌برداری می‌رسد

وی با بیان اینکه برای تامین آب ورودی این تصفیه‌خانه طی سال‌های اخیر بیش از ۱۷ کیلومتر لوله‌گذاری از محل تاسیسات فاضلاب شهری کاشان تا محل کارخانه شده است، تصریح کرد: بهره‌برداری از پساب فاضلاب شهری کاشان از یک سو موجب قطع نیاز به برداشت از منابع آب زیرزمینی منطقه شده و از سوی دیگر معضلات زیست محیطی ناشی از جاری‌شدن پساب شهری در محیط طبیعی و استفاده نادرست آن در بخش کشاورزی را مرتفع می‌نماید.

خوروش گفت: مجتمع فولاد کویر بعنوان صنعت پیشگام کشور در عرصه رعایت استانداردهای زیست محیطی و همچنین رکورددار مصرف کم آب در میان صنایع فولادین کشور، این تصفیه‌خانه را با بهره گیری از تکنولوژی MBR که یکی از به‌روزترین روش‌های تصفیه فاضلاب و پساب در دنیاست، در فضایی به وسعت ۲۰ هزار مترمربع احداث می‌کند.

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر تاکید کرد: کیفیت آب خروجی این تصفیه خانه در حد استانداردهای آب آشامیدنی است و تکنولوژی آن محصول شرکت پرت ایتالیا و مدیریت طرح بر عهده شرکت زلال فراب کویر است.

وی خاطرنشان کرد: آب حاصل از این تصفیه‌خانه در سیستم خنک‌کننده خطوط تولید این مجتمع مورد استفاده و بازچرخانی مجدد قرار می‌گیرد و هیچ‌گونه پساب خروجی نخواهد داشت.

خوروش یادآور شد: مجتمع فولاد کویر همواره تلاش کرده است با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه‌های اقتصاد، جامعه و محیط زیست، در مسیر نیل به توسعه پایدار قدم برداشته و زمینه توسعه مطلوب و ماندگار همه‌جانبه را در منطقه و کشور فراهم نماید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.