دانش‌آموز کاشانی رتبه نخست جشنواره خوارزمی را به‌دست آورد

سید حسین چاوشی ونیکاشان فردا – معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان از کسب رتبه نخست مرحله کشوری بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی توسط یکی از هنرجویان این شهرستان خبر داد.

سعید مکاریان نوش‌آبادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مرحله کشوری داوری بیست و دومین دوره جشنواره جوان خوارزمی از بین هزار و ۹۶۱ طرح ثبت‌شده پس از تایید طرح‌ها از سوی پژوهش‌سرای هر استان، به صورت الکترونیکی داروی شد.

بیشتر بخوانیم:
+ راهیابی «سید حسین چاوشی» به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی

وی افزود: در پایان داوری آثار دانش‌آموزان ۲۵ طرح به عنوان برگزیده کشوری معرفی شد که طرح هفت میلیارد از سید حسین چاوشی ونی، با کسب امتیاز لازم در رشته هنر رتبه نخست این مرحله را به دست آورد.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان، تصریح کرد: برای مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی، پنج اثر از ناحیه سوم شهر اصفهان، چهار اثر از ناحیه یک شهر اصفهان و از ناحیه‌های دو و پنج اصفهان، شهرستان‌های باغبهادران، خمینی‌شهر و کاشان هر کدام یک اثر معرفی شده بود که فاطمه رستمی مبارکه نیز موفق به کسب رتبه دوم شد.

مکاریان تاکید کرد: شناسایی و پرورش دانش‌آموزان پژوهشگر، فرصتی است تا نسل آینده‌ساز به این باور برسند که می‌توانند مسائل واقعی اطراف خود را تشخیص داده و با افق دید بازتری برای آن راه‌حل ارائه کنند.

«جشنواره جوان خوارزمی» با هدف كشف، جذب و پرورش استعدادها در زمينه‌هاي مختلف علمي و صنعتي، حمايت و پشتيباني از مخترعان، مبتكران و پژوهشگران داخلي، استفاده از استعدادهاي بالقوه كشور و انتقال تجربه‌هاي علمي و فني ساير كشورها به داخل كشور از سال ۱۳۷۸ در کشور بنیان نهاده شده است.

دوره نخست این جشنواره با شركت طرح‌هاي دانش‌آموزي، و دانش‌پژوهان و فناوران را سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران برگزار کرد.

دوره‌های دوم تا ششم جشنواره از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ را در بخش دانش‌آموزی، وزارت آموزش و پرورش و در بخش دانشجويي _ آزاد، مركز تحقيقات سياست علمي كشور برگزار کرد.

دوره هفتم ۱۳۸۴ تا كنون را در بخش دانش‌آموزي، وزارت آموزش و پرورش و در بخش دانش‌پژوهان و فناوران، سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران برگزار کرده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.