پافشاری بر ساخت واکسن کرونا، شنا خلاف جهت آب است

علی امیر سوادکوهی، رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایرانکاشان فردا – در حالی که رئیس ستاد اجرایی فرمان امام شنبه از تزریق نخستین تست انسانی واکسن کرونای ایرانی در هفته اول دی‌ماه خبر داد، رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران ادعای ساخت واکسن کرونا در ایران را «پاک‌کردن صورت مسئله» عنوان کرد.

علی امیر سوادکوهی شنبه، ۲۲ آذر، در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر این که «قرار نیست همه کشورها واکسن‌سازی داشته باشند» گفت: «کشور پیشرفته‌ای مانند فرانسه هم قدرت ساخت واکسن را ندارد، اما واکسن را از شرکت فایزر رزرو می‌کند.»

بیشتر بخوانیم:
+ روی تولید واکسن ایرانی حساب نکنیم

او تلاش ایران برای ساخت واکسن کرونای داخلی را «اصرار بر شنا خلاف جهت آب» توصیف کرد.

آقای سوادکوهی با پیش‌بینی عدم استقبال از واکسن کرونای داخلی، همچنین از نبود اراده در سیستم اجرایی کشور برای رزرو واکسن‌های تاییدشده جهانی خبر داد.

او در این باره گفت: «اگر سفارشی برای واردات واکسن کرونا داده‌اند، چرا برگه سفارشی وجود ندارد؟»

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران در این باره افزود: «تمام کشورها خرید و رزرو واردات واکسن را اطلاع‌رسانی و کشور و شرکت مقابل که سفارشات را دریافت کرده، مبدا و میزان سفارشات را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند.»

به گفته آقای سوادکوهی، «اگر ایران سفارشی برای خرید واکسن کرونا داده بود، اعلام می‌شد، این در حالی است که ایران در لیست سفارشات هیچ کشوری قرار ندارد.‎»

رئیس جمهور امروز با اشاره به بحث‌های مطرح درباره خرید واکسن گفت که «دستور خرید واکسن صادر شده» و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، روز پنجم آذر گفته بود که ایران قصد دارد در قالب دو قرارداد با کمپانی‌های خارجی، ۴۲ میلیون دوز واکسن بخرد، ولی به نحوه تامین مالی این قراردادها اشاره‌ای نکرده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. hosein می گوید

    ایشون اقای سوادکوهی توی حوزه کاری خودشون هم به صورت افتضاحی عمل کردند و متاسفانه بیشتر افرادی که در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر ایشون بودن فوت کردند . بابت تست های اشتباهی که روی مریض هاشون انجام میدن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.