«هنر ظریف بی‌خیالی» در بیمارستان آیت‌الله یثربی نقد و بررسی شد

نقد کتاب هنر ظریف بی‌خیالی در بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشانکاشان فردا – در آخرین چهارشنبه پاییز، پنجاه‌وپنجمین نشست کتاب‌خوانی و نقد و بررسی کتاب «هنر ظریف بی‌خیالی» در بیماستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان برگزار شد.

در این نشست که بعدازظهر چهارشنبه ۲۶ آذرماه  برگزار شد، کتاب «هنر ظریف بی‌خیالی» با ارائه «مریم کفاشیان» مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

کفاشیان در این نشست پس از معرفی مخترصی از کلیت کتاب گفت: گفت: ما آن‌قدر فرصت و قدرت و انرژی نداریم که به همه چیز اهمیت بدهیم. باید بی‌خیال خیلی چیزها بشویم تا بتوانیم تمام فکر و ذهن و انتخاب‌ها و تصمیم‌های خود را روی گزینه‌ محدود و مشخص متمرکز کنیم.

بیشتر بخوانیم:
+ نقد و بررسی «هنر شفاف‌اندیشیدن» در بیمارستان آیت‌الله یثربی

وی ادامه داد: بنابراین کتاب هنر ظریف بی‌خیالی درباره‌ بی‌خیالی نیست؛ بلکه اتفاقاً درباره‌ توجهِ بیش از حد به اهداف و ارزش‌های کلیدی و بی‌خیالی و بی‌توجهی نسبت به حاشیه‌های دیگر است، حتی اگر دیگران، آن حاشیه‌ها را، اصل بدانند.

وی با اشاره به اینکه کلید زندگی خوب، این نیست که به چیزهای بیشتر و بیشتری اهمیت بدهید، تصریح‌کرد کرد: باید در زندگی به چیزهای کمتری اهمیت بدهید و تنها چیزهایی را مد نظر قرار دهید که حقیقی، فوری و مهم هستند. پختگی، زمانی رخ می‌دهد که فرد می‌آموزد تنها به چیزهایی اهمیت بدهد که ارزشمند هستند.

کتاب «هنر ظریف بی‌خیالی» نوشته «مارک منسون» با ترجمه «رشید جعفرپور»، در ردیف کتاب‌های پرفروش کتاب‌فروشی‌های بزرگ جهان قرار گرفته است.

گفتنی است این جلسه از طریق صفحه اینستاگرام بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله کاشان به‌صورت زنده پخش می‌شد.

بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشان نخستین بیمارستان دوستدار کتاب ایران است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.