نخستین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کاشان آماده برداشت خاویار

تولید خاویار در مزرعه ۳۵ هکتاری در کاشانکاشان فردا – بیش از ۱۰ کیلوگرم خاویار در نخستین برداشت از مزرعه ۳۵ هکتاری خاویار در کاشان برداشت شد.

به گزارش صدا و سیما؛ مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه در این مزرعه ۳۸۰ ماهی آماده برداشت خاویار است گفت: به‌ازای هر ۵۰ کیلوگرم وزن ماهی، یک کیلوگرم خاویار تولید می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+
زیرساخت پرورش آرتمیا در آران و بیدگل فراهم شد

محمدرضا عباسی با بیان اینکه تا پایان سال بیش از هزار ماهی خاویار این مزرعه آماده برداشت خاویار است افزود: استان اصفهان یکی از استان‌های پیش‌قدم در تولید خاویار است و از سال ۱۳۹۰ پرورش ماهیان خاویاری در این استان آغاز شده، چون زمان برداشت خاویار ۱۰ سال طول می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه در چهار شهرستان آران و بیدگل، کاشان، سمیرم و نجف‌آباد به صورت پایلوت خاویار تولید می‌شود گفت: برداشت خاویار در دریای خزر بعداز حدود ۱۴ سال طول می‌کشد در حالی که در کویر این زمان به کمتر از ۷ سال رسیده است.

عباسی تولید انواع آبزیان را در استان اصفهان ۱۰ هزار و ۲۲۰ تن بیان کرد و افزود: استان اصفهان توانایی همه‌جانبه برای پرورش تعداد بیشتری از این گونه ماهیان را دارد و تمام واحد‌های پرورش‌دهنده مجوزدار استان اصفهان می‌توانند به هر تعداد گونه‌های مختلف بچه ماهیان را پرورش دهند، و به هر واحد تعدادی اختصاص داده می‫‌شود که امید است امسال شاهد سهمیه بالاتر استان از ماهیان خاویاری ارزشمند باشیم.

وی گفت: گونه‌های مختلف ماهیان خاویاری در حال پرورش در استان اصفهان شامل استرالیا، سیبری، چال باش، فیل ماهی و اوزون برون است.

شهرستان کاشان علاوه بر تولید ماهیان خوراکی، دارای رتبه نخست ماهیان زینتی در استان اصفهان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.