لج‌بازی مدیران بی‌سلیقه، خارج از مدار خواست مردم

جواد جهان‌آراییکاشان فردا – دیروز شنبه ۲۹ آذر ۹۹ فینال رقابت‌های باشگاه‌های آسیا در قطر برگزار شد. خارج از نتیجه بازی که علی‌رغم شایستگی شاگردان یحیی گل محمدی، متاسفانه با دو اشتباه بی‌مورد و البته سؤال‌برانگیز منجر به شکست پرسپولیس شد، اتفاق جالب آن بود که طبق اخبار رسیده بیش از نیمی از مردم به ویژه جوانان هموطن علاقه‌مند به ورزش، این بازی را از طریق چندی از شبکه‌های فارسی و غیرفارسی آن ورِ آب با صدای مجری و گزارش‌گر محبوب خود عادل فردوسی پور پیگیری کردند.

آنچه تعجب‌برانگیز است، ظهور و بروز فردی بنام علی فروغی از منسوبین خانوادگی یکی از مهره‌های سیاسی- ادبی اصول‌گرا در سمت مدیر شبکه سه است و او اولین خدمتی! که می‌کند حذف بدون توجیه و لجبازانه‌ی محبوب‌ترین مجری شبکه ۳ صدا و سیما از قاب تصویر است. اقدامی که میلیون‌ها عاشق ورزش و به خصوص فوتبال را در نمونه بازی مهم و بین‌المللی پرسپولیس به سمت رسانه‌های خارج از کشور رهنمون می‌کند.

سئوال اینجاست، مگر مدیران صدا و سیما از توانایی و محبوبیت این مجری خوب بی‌خبرند؟

چرا با بدسلیقگی یا بهتر بگوییم بی‌سلیقگی، مردم را از برنامه جذاب، دارای بار آموزشی و روشنگری و البته جوان‌پسند ۹۰ محروم کردید؟ به کدام دلیل و برهان؟

چرا با شفافیت و ارائه ادله منطقی چرایی حذف تهیه‌کننده و مجری این برنامه از قاب تصویر و گزارش و انحلال برنامه ۹۰ را برای مردم پرسش‌گر شرح ندادید؟

چرا عامدانه در مسیر قدرناشناسی نخبه‌های خودمان قدم برمی‌داریم تا دیگران از پتانسیل و توانایی آن‌ها بهره ببرند؟

چرا باید مجری محبوب مردم با حقد و حسادت یک جوان تازه از راه رسیده کنار گذاشته شود و مدیران بالادستی او هیچ توجهی به خواسته مردم نکنند؟! و اگر جز این است و فروغی تنها یک ابزار برای حذف یک مجری و گزارشگر ناهمسو بود، حفاظت و ارجداشت یک دارایی و پتانسیل بالقوه یک رسانه در قاموس مدیرانش چه جایگاهی دارد؟

آیا عبارت (از مدار خارج شده بود) تأکیدی بر ناهمسوبودن عادل فردوسی پور با منویات غیرمطقی مشتی مدیر نازل نبود؟

آقای علی فروغی! تو به این جوانان ظلم کردی. تو به خواسته‌ی مردم پشت پا زدی. تو مردم را به سمت ماهواره سوق دادی..

سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد
آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد
جواد جهان‌آرایی – کاشان آنلاین

از این نویسنده:
+ در خانه ماندیم، مسئولین وفا نمی‌کنند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.