شرکت «پنتا» دانش‌آموختگان دانشگاه کاشان مجوز دانش‌بنیان دریافت کرد

شرکت «پنتا» دانش‌آموختگان دانشگاه کاشان مجوز دانش‌بنیان دریافت کردکاشان فردا – معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان اعلام کرد: شرکت «پنتا دانش‌آموختگان دانشگاه کاشان» مجوز دانش‌بنیان دریافت کرد.

مجید منعم‌زاده گفت: با ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان توسط کارگروه ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری کاشان در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان کشور قرار گرفت.

منعم‌زاده افزود: شرکت پیشروفناور نانو تاو آسیا (پنتا) توانسته است در زمینه تولید سیستم‌های تصفیه پساب، مجوز دانش‌بنیانی را دریافت و از مزایای آن بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانیم:
+ ساخت دستگاه پیشرفته تصفیه و ضدعفونی هوا در دانشگاه کاشان

وی آقایان رضا محصل، اکبر تکری و حامد بنانی‌فرد را از اعضای موسس و اصلی این شرکت و از دانش‌آموختگان پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه کاشان معرفی و اظهار امیدواری کرد: این رویداد علمی گامی در جهت پیشرفت محصولات ارائه شده و کسب رضایت بیشتر مشتریان باشد.

شرکت پنتا یک شرکت دانشجویی از دانشجویان دانشگاه کاشان است که از سال ۹۵ فعالیتش را در قالب هسته در مرکز رشد این دانشگاه شروع کرد و سال ۹۸ شرکت تاسیس شد و جدیدا هم دانش‌بنیان شده است.

محصولات این شرکت عبارتند از:
۱. سیستم تصفیه پساب با تکنولوژی پلاسما

۲ .  دستگاه تصفیه و ضد عفونی هوا بدون استفاده از مواد شیمیایی و بدون تولید گاز مضر

۳ . سیستم پردازش سطوح پلاسمایی

۴ . سیستم سنتز نانو مواد با استفاده از پلاسما

۵ . سیستم همگن‌ساز با استفاده از فناوری کاویتاسیون

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم: https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

بنا به ماده ۲  قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات مصوب ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی، شرکت‌هایی که در زمینه گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده بالا فعالیت می‌نمایند، شرکت یا موسسه دانش بنیان محسوب می‌شوند.

شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف هم‌افزایی علم، ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور و استفاده بهینه از پتانسیل‌های دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد می‌گردند.

از جمله سایر اهداف شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان می‌توان به تحقق اهداف علمی کشور شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری، تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات محصولات دانش‌بنیان با ارزش افزوده فراوان نام برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.