پروتکل‌ها رعایت نشود پیک بعدی در کاشان بدتر خواهد بود

پروتکل‌ها رعایت نشود پیک بعدی در کاشان بدتر خواهد بودکاشان فردا – پروتکل‌ها رعایت نشود پیک بعدی در کاشان بدتر خواهد بود.

یک متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه کاشانی هشدار داد در صورت خوش‌بینی افراطی به کاهش آمار کرونایی یکی دو هفته اخیر، و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، پیک بعدی در بهمن و اسفندماه پیش‌رو سهمگین‌تر و شدید خواهد بود.

دکتر مائده نجفی‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به این‌که خوشبختانه در شرایط کنونی آمار مبتلایان و بستری بیماران کووید ۱۹ نسبت به مهر و آبان ماه بسیار مطلوب تر است، اظهار داشت: البته پایداری این شرایط رابطه مستقیمی با رفتار مردم دارد و در صورتی‌که مردم تجمعات اعم از مراسم‌های شادی، مهمانی و یا عزا را مجددا برقرار کنند احتمال همه‌گیری دوباره یماری هست.

بیشتر بخوانیم:
+ نگران بازگشت به اوضاع در مهر و آبان هستیم

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حضور در تجمعات پیش‌بینی می‌کنیم که کاشان گرفتار یک پیک دیگر از شیوع ویروس کرونا حتی شدیدتر از نمونه‌های قبلی شود، ابراز داشت: عدم رعایت این مسائل و عدم استفاده از ماسک می‌تواند نتایج نامطلوب خود را در بهمن و اسفندماه نشان دهد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه واکسن کرونا تا برای استفاده مردم مهیا شود ممکن است حتی تا اواسط سال آینده به طول بکشد و به همین دلیل لازم است فعلا اقدامات پیشگیرانه توسط مردم انجام شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.