اجرای طرح «کتاب‌خوان ماه» در کتابخانه‌های عمومی کاشان

اجرای طرح «کتاب‌خوان ماه» در کتابخانه‌های عمومی کاشانکاشان فردا – رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان، از اجرای طرح «کتاب‌خوان ماه» در کتابخانه‌های عمومی کاشان در راستای اجرای سیاست‌ها، شعار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این شهرستان خبر داد.

زینب‌سادات واسعی دسترسی همگانی به کتاب، لزوم معرفی کتاب‌های مفید برای پرورش فکری افراد جامعه و ارتقای فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی با مطالعه کتاب‌های مفید و فاخر را از جمله اهداف‌ طرح کتاب‌خوان ماه برشمرد.

بیشتر بخوانیم:
+ کتاب‌ خواندن پیشرفت اقتصادی نمی‌آورد

وی ادامه داد: در این طرح، هر ماه چهار عنوان کتاب از مجموعه تازه‌های نشر در قالب و روش‌های مختلف نظیر پوستر، خلاصه‌نویسی، کتابچه، فلش و نماهنگ، معرفی شده و بر اساس آن فعالیت‌های کتاب‌‌محور متنوعی مثل جلسات نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی و نشست کتاب‌خوان اجرا می‌شود.

واسعی تصریح کرد: کتاب‌های معرفی شده در طرح کتاب‌خوان ماه در کتاب‌خانه‌های عمومی قابل دسترس بوده و همچنین فایل الکترونیک کتاب‌های معرفی شده نیز در سایت نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور به نشانی iranpl.ir قابل دسترس است.

واسعی گفت: با توجه به اهمیت قصه‌گویی در کتاب‌خانه‌ها و نقش آن در نهادینه‌کردن فرهنگ مطالعه، کارگاه آموزشی اصول و مبانی قصه‌گویی بزرگ‌سالان نیز با هدف آموزش شیوه‌ها و فنون نوین قصه‌گویی در قالب ۱۰ جلسه به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس اداره کتاب‌خانه‌های عمومی شهرستان کاشان افزود: در این کارگاه، تاریخچه قصه‌گویی، اصول و مبانی قصه، انتخاب قصه، بازنویسی و بازآفرینی قصه از متون کهن و جدید، اصول کلیدی پردازش قصه برای بزرگ‌سالان، انواع مقدمه و زمینه ورود به قصه، اصول فن بیان و اصول اولیه زبان بدن در قصه‌گویی ارائه شد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.