بی‌توجهی به پروتکل‌ها زمستان سختی را رقم خواهد زد

بی‌توجهی به پروتکل‌ها زمستان سختی را رقم خواهد زدکاشان فردا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان هشدار داد: بی‌توجهی به پروتکل  بهداشتی کرونا در کاشان بهمن و اسفندی سخت‌تر از پارسال را رقم خواهد زد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سید علیرضا مروجی در نشست شورای اداری شهرستان کاشان تصریح کرد: نگاه ریزبینانه از کاهش ۱۳ درصدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کاهش ۲۰ درصدی استفاده از ماسک در اماکن عمومی، کاهش ۱۸ درصدی استفاده از خدمت‌گیرندگان در اماکن عمومی و کاهش ۴ درصدی ارائه‌دهندگان خدمت در یک ماهه اخیر حکایت دارد.

به گفته او، در بهترین حالت ماسک زدن ۸۴ درصد بوده که اکنون به ۸۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر مروجی، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا توسط همه شهروندان برای جلوگیری از این بحران را خواستارشد و گفت: اگر چه ما کاهش ۷۶ درصدی در بستری‌ها و کاهش ۶۴ درصدی در مرگ و میر‌ها را از یکماه قبل تاکنون داریم، اما حقیقتا باید تصمیم قاطع به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا بصورت همگانی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت:هم‌اکنون ۴۲ درصد نمونه‌های گرفته شده مثبت و مبتلا به کرونا است که عدد کمی نیست و نشان‌دهنده فعالیت ویروس در جامعه است.

مروجی اظهار داشت: آب و هوا نیز یکی از عناصر ۶گانه ضروری برای سلامت افراد است.

در ادامه این جلسه، اللهیار دولتخواه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، در شورای اداری کاشان در فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه کاشان دومین شهر پرترافیک و پرجمعیت استان اصفهان است گفت: نرخ رشد جمعیت و صنعت در این شهرستان با نرخ رشد محیط زیست و امکانات آن سنخیت ندارد.

او، ۸۶ درصد آلودگی کاشان را ناشی از خودرو‌هایی که ۷۲ درصد آن مربوط به خودرو‌های سبک (سواری تک‌سرنشین) است دانست و گفت:۱۶ درصد مربوط به موتورسیکلت‌ها و ۱۱ درصد مربوط به سایر خودرو‌ها است در حالیکه بیشتر افراد تصور می‌کنند بیشتر آلودگی ناشی از فعالیت صنایع این شهرستان است.

به گفته او، کاشان نیازمند حداقل ۹ دستگاه سنجش آلودگی هوا است و یک دستگاهی نیز که در حال حاضر دارد خراب است و به خاطر شرایط تحریم و پیدانشدن قطعات آن مورد استفاده نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان در شرایطی کاشان را نیازمند  ۹ دستگاه سنجش آلودگی هوا می‌داند که رئیس سابق این اداره معتقد بود با توجه به وجود نرم‌افزارهای سنجش میزان آلودگی هوا روی گوشی‌های هوشمند، نیازی به همین دستگاه مستتقر در میدان ۱۵ خرداد هم نیست.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.