یک خانه‌باغ در حریم تپه‌ سیلک کاشان تخریب شد

یک خانه‌باغ در حریم تپه‌ سیلک کاشان تخریب شدکاشان فردا – یک خانه‌باغ در حریم تپه‌ سیلک کاشان تخریب شد.

مدیر اجرای احکام شهرداری کاشان گفت: یک خانه‌باغ ساخته‌‌شده در حریم تپه‌های تاریخی سیلک در این شهر بر پایه حکم قطعی قضایی تخریب شد.

به گزارش ایرنا بهمن کاظمیان عصر چهارشنبه افزود: این تخریب در راستای همکاری دستگاه‌های اجرایی کاشان در برای حفظ زمین‌های ملی، جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ممانعت از فرصت‌های به وجودآمده برای سودجویان و دلالان انجام شد.

بیشتر بخوانیم:
+ صدور ۱۸ مورد حکم تخریب املاک در حریم سیلک

وی ادامه داد: تخریب این خانه‌باغ به دنبال دستور شهردار و با درخواست اداره میراث فرهنگی کاشان مبنی بر همکاری شهرداری برای اجرای هشت فقره از احکام قطعی تخریب ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در عرصه تپه‌های سیلک، از سوی اجرای احکام شهرداری تخریب شد.

مدیر اجرای احکام شهرداری کاشان با اشاره به اینکه اجرای این حکم با حضور همکاران شهرداری منطقه چهار و پشتیبانی انتظامی کلانتری ۱۴ یگان امداد نیروی انتظامی انجام شد، توضیح داد: شاکی اصلی پرونده‌های مورد نظر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که شهرداری با هدف ادامه روند تغییر کاربری‌ها و تصاحب زمین‌های ملی به عنوان دستگاه همکار و عمل‌کننده، اقدام به تخریب کرد.

وی تصریح کرد: سایر احکام واصله (هفت فقره) پس از تامین پشتیبانی انتظامی و دریافت دستور پشتیبانی از دادستان شهرستان کاشان تا ۲ هفته آینده اجرا خواهد شد.

کاظمیان ادامه داد: باغ‌ویلای یاد‌شده در زمین کشاورزی به مساحت ۵۰۰ مترمربع توسط مالک یا مالکان خودسرانه به ۲ قطعه تفکیک شده‌بود و مساحت اعیانی نزدیک به ۱۵۰ مترمربع از نوع دیوار باربر، شناژ قائم و سقف تیرچه بلوک بود که دیوارهای میانی و جداکننده به صورت کامل و سقف تیرچه بلوک و ساختمان مسلح در حد امکان به نحوی که به ساختمان‌های مجاور و همسایگان آسیب نزند، تخریب شد.

مدیر اجرای احکام شهرداری کاشان به شهروندان توصیه کرد از هرگونه خرید و فروش زمین‌های واقع در حریم شهر و سیلک بدون استعلام از شهرداری پرهیز کنند تا علاوه بر جلوگیری از زیان‌های بعدی، انرژی و وقت دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری و میراث فرهنگی صرف خدمت‌رسانی شایسته‌تر به مردم شود.

سیلک کاشان با حدود هشت هزار سال قدمت که امروزه درون محدوده شهری قرار گرفته است، یکی از محوطه‌های باستانی مهم ایران و جهان به‌شمار می‌رود که در ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ با شماره ۳۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

افزون بر یک‌هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی با ارزش از جمله ۳۳۳ اثر ثبت ملی در کاشان وجود دارد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.