پایان فرایند پاک‌سازی و مرمت چارتاقی نیاسر

پایان فرایند پاک‌سازی و مرمت چارتاقی نیاسرکاشان فردا – رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کاشان اعلام کرد: فرایند پاک‌سازی و مرمت چارتاقی باستانی نیاسر به پایان رسید.

به‌گزارش روابط ‌عمومی اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اصفهان، مهران سرمدیان چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه با اعلام این مطلب گفت: براساس گزارش‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان مشخص شد که اشخاصی در اقدامی غیرقانونی اقدام به شعارنویسی و تخریب بخش‌هایی از چارتاقی باستانی شهر نیاسر از توابع این شهرستان کرده‌اند.

بیشتر بخوانیم:
+ پاکسازی رنگ‌پاشی‌ روی دیوارهای چارتاقی نیاسر کاشان

او افزود: پس از بررسی‌های اولیه، عملیات پاک‌سازی بدنه دیوارهای این چارتاقی آغاز و ضمن زدودن رنگ‌ها و آلاینده‌ها از روی دیواره‌ها که به‌واسطه آسیب‌های انسانی به‌وجود آمده بود، در یک عملیات جداگانه بخش‌های آسیب‌دیده دیوارهای این چارتاقی که شامل اصلاح بندکشی دیوارها و مرمت بخش‌های آسیب‌دیده گنبد این چارتاقی بود، مرمت و به‌سازی شد.

مخدوش کردن پایه‌های چارتاقی نیاسر با پاشیدن رنگ با افشانه‌های زنگ

سرمدیان تاکید کرد: بنای چارتاقی شهر نیاسر یکی از معروف‌ترین آثار تاریخی شهرستان کاشان به ‌شمار رفته و قدمت آن به قبل از اسلام و دوران ساسانیان می‌رسد.

با توجه به وجود برخی محوطه‌های باستانی در منطقه دشت بزرگ کاشان و آران ‌و بیدگل همچون محوطه‌های باستانی سیلک و بیدگل، قدمت حیات متمدنانه انسان در شمال استان اصفهان به بیش از هفت هزار سال قبل می‌رسد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.