۵ حلقه چاه غیرمجاز در آران ‌و بیدگل بسته شد

۵ حلقه چاه غیرمجاز در آران ‌و بیدگل بسته شدکاشان فردا  – رئیس اداره منابع آب آران ‌و بیدگل گفت: حفاظت از سفره‌های آب‌ زیرزمینی در مناطق کویری ضرورت دارد و بر این پایه در سالجاری ۵ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان بسته شد.

محمدرضا نرجسیان چهارشنبه ۲۳ دی‌ماه در گفت ‌و‌گو با ایرنا با بیان اینکه چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده در بخش خدمات و کشاورزی بود، افزود: تعدادی چاه غیرمجاز در آران ‌و بیدگل که بیشتر آن‌ها در بخش صنعت و کشاورزی بوده شناسایی و اخطارهای لازم داده شده است.

بیشتر بخوانیم:
+ نصب ۱۰ کنتور هوشمند و حجمی روی چاه‌ها در کاشان

رئیس اداره منابع آب آران‌ و بیدگل از نصب ۱۵۰ کنتور حجمی هوشمند در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۲۲۱ کنتور حجمی هوشمند در چاه‌های این شهرستان نصب شده است و نصب این کنتورها همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با نصب این تعداد کنتور و بستن چاه‌های غیرمجاز در سال جاری سه میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

نرجسیان کنترل برداشت منابع آبی، اصلاح و تعدیل پروانه‌ها را برنامه‌های در حال اجرا برای حفاظت از منابع آبی زیرزمینی موجود در آران و بیدگل عنوان و اضافه کرد: در مجموع ۵۰۳ حلقه چاه مجاز شامل ۲۵۷ چاه در بخش کشاورزی، ۷۲ چاه آب آشامیدنی و بهداشت و ۱۷۴ چاه صنعتی و خدماتی در محدوده این شهرستان فعال است.

وی ادامه داد: شهروندان آران و بیدگل در صورت مشاهده چاه‌های غیرمجاز و سایر تخلف‌ها در حوزه منابع آب می‌توانند گزارش‌های خود را به طور شبانه‌روزی به سامانه تلفنی حفاظت آب با شماره ۳۸۴۸ گزارش کنند.

رئیس اداره منابع آب آران‌ و بیدگل یادآور شد: ۸۸ درصد منابع آب این شهرستان در بخش کشاورزی، هشت درصد در بخش آشامیدنی و چهار درصد در بخش صنعتی مصرف می‌شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.