خانه بروجردی‌های کاشان لوکیشن «ماه‌بی‌بی»

خانه بروجردی‌های کاشان لوکیشن «ماه‌بی‌بی»کاشان فردا – خانه بروجردی‌های کاشان لوکیشن «ماه‌بی‌بی».

فیلم «ماه بی‌بی» به‌زودی مقابل دوربین می‌رود، صحنه‌برداری این فیلم تلوزیونی در «خانه بروجردی‌ها» کاشان انجام می‌شود.

فیلمبرداری فیلم تاریخی «ماه بی‌بی» به کارگردانی امین اصلانی طی چند روز آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، فیلم سینمایی «ماه بی‌بی» که اثری تاریخی است به کارگردانی امین اصلانی با دریافت مجوزهای لازم در خانه بروجردی‌های شهر کاشان ساخته می‌شود.

پیش‌تولید این فیلم تاریخی که از چندی پیش آغاز شده بود، به پایان رسیده، اما انتخاب بازیگران همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانیم:
+ «رؤیای سهراب» ایده فیلم‌سازی پیرامون کاشان را در من تقویت کرد

تاکنون محمد صدیقی‌مهر، محمود نظرعلیان، حمیرا نونهالی، مریم بوبانی و ستایش مرشد به عنوان بازیگران این فیلم انتخاب شده‌اند. گفته می‌شود قرار است شماری ار بازیگران تئاتر کاشان هم در این فیلم نقش بازی کنند.

در خلاصه داستان «ماه بی‌بی» که با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته خواهد شد، آمده است: همسر جوان تاجری سالخورده در خانه‌ای قجری زندگی می‌کند، فرزند کوچک او گم می‌شود و پسران بزرگ تاجر در پی راندن زن پدرشان از خانه برمی‌آیند. این خانه آبستن ماجراهای مسحورکننده‌ایست…

عوامل «ماه بی‌بی» عبارتند از: مجری طرح: مهدی عبادتی، کارگردان: امین اصلانی، مدیرفیلمبرداری: عباس حسین‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی: عارفه رشیدی، انتخاب بازیگر: فریدون محرابی، دستیار یک کارگردان: کمال پیرهادی، طراح صحنه: پیام سوری، طراح لباس: ماهرخ سلیمانی‌پور، طراح گریم: بهاره اسدی، منشی صحنه: آتوسا شاه‌سیاه، عکاس: مهرداد امینی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

معرفی جذابیت‌های گردشگری از طریق انتخاب این جذابیت‌ها و اماکن به عنوان محل‌های فیلم‌برداری و لوکیشن تصویربرداری فیلم‌ها، یکی از ابزارهای تبلیغات برای جذابیت‌ها و مکان‌های گردشگری است و اگر فیلمی که در این مکان‌ها تصویربرداری می‌شود، ارزش هنری بالایی داشته باشد، ارزش افزوده‌ای هم به اثر گردشگری اضافه می‌کند و از آن به بعد در کنار سایر شاخص‌های ارزشمند، این‌که فلان فیلم سینمایی هم در این مکان اجرا و تصویربرداری شده است، یکی از شاخص‌های اثر می‌شود.

نمونه‌هایی از این تاثیرگرفتن متقابل و ارزشمند، اجرای سریال تلوزیونی فاخر سلطان و شبان در باغ فین کاشان در سال‌های پایانی دهه ۶۰ و هم‌چنین اجرا و تصویربرداری فیلم فاخر مرگ یزدگرد در عصارخانه آران است.

در کنار این‌ها اگر فیلمی که در این آثار اجرا و تصویربرداری می‌شود ارزش چندانی نداشته باشد، یا از آن مهم‌تر عوامل فیلم متوجه ظرافت‌های خاص باستانی و تاریخی نبوده و هنگام اجرای نمایش و تصویربرداری با بی‌دقتی به آن آثار لطمه بزنند، نه تنها نتیجه مثبتی ندارد که به زیان آثار تاریخی نیز خواهد بود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.