سازمان آرامستان‌ها فقط مدیریت دارالسلام را بر عهده دارد

غلامعلی ساران مدیرعامل سازمان آرامستان شهرستان کاشانکاشان فردا – سازمان آرامستان‌ها فقط مدیریت دارالسلام را بر عهده دارد.

مدیر عامل سازمان‌ آرامستان‌های شهرداری کاشان با اعلام این مطلب تاکید کرد: طبق قانون شهرداری متولی آرامستان‌ها در هر شهری است؛ بنابراین نام جمع آرامستان‌ها از این نظر است که باید همه آرامستان‌ها تحت نظارت این سازمان باشد؛ اما در واقعیت چنین نیست.

غلامعلی ساران در گفت‌وگو با شهرآن افزود: متأسفانه در سطح کشور شاهد هستیم که خیلی از آرامستان‌ها به صورت هیئت‌امنا اداره می‌شوند. هیئت امنا از گذشته به صدور دفن و کفن اقدام می‌کرده‌اند که تا الآن هم ادامه دارد. زیارت‌گاه‌ها هم زیر نظر اوقاف هستند و فروش قبور توسط این سازمان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ آمار جان‌باختگان کرونا در آرامستان‌ها فراتر از اعلام رسمی است

وی اضافه کرد: در کاشان بیش از ۲۰ الی ۳۰ آرامستان داریم که در آن اموات دفن می‌شوند. مردمی که در جوار این قبرستان‌ها زندگی می‌کنند از این اتفاق ناراحت هستند.

مدیر عامل سازمان‌ آرامستان‌های شهرداری کاشان خواستار اقدام و اتخاذ تدابیری از سوی مسئولان شهرستان؛ به ویژه شورای تأمین شهرستان شد تا مثل شهرهای دیگر اجازه ندهند یک متوفی در سطح شهر دفن شود.

به گفته وی سازمان آرامستان‌ها بودجه‌ای از شهرداری ندارد و تأمین هزینه‌ها بر عهده خود سازمان است. دولت هم کمکی نمی‌کند.

ساران یادآور شد:‌ تلاش کرده‌ایم قبرستان‌های سطح شهر تحت نظر ما بیاید؛ ولی موفق نشده‌ایم. این آرامستان‌ها به دست هیئت امنا اداره می‌شوند که در قبال دریافت پول قبر می‌فروشند و به همین دلیل مایل به واگذاری این مراکز نیستند.

وی خاطرنشان ساخت: سازمان آرامستان‌ها این آمادگی را دارد که همگی قبرستان‌های سطح شهر را با تصمیم همه متولیان امر تحت مدیریت خود درآورد. اگر قرار است سازمان در این اماکن هزینه‌ای کند باید درآمد آنجا هم به ما تعلق بگیرد.

مدیر عامل سازمان‌ آرامستان‌های شهرداری کاشان با با بیان این‌که دارالسلام ۱۶۵ هکتار وسعت دارد که فقط ۴۰ هکتار آن احیا شده است و تا ۵۰۰ سال آینده هم جا خواهد داشت تصریح کرد: اگر در چند سال آینده هم دارالسلام در محدوده مسکونی شهر واقع شود مشکلی نخواهد بود؛ چون تا آن موقع با تکمیل مقابر، این آرامستان به طور کامل محصور خواهد شد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

سازمان آرامستان‌ها فقط مدیریت دارالسلام را بر عهده دارد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.