۱۱ نیروگاه خورشیدی در کاشان به بهره‌برداری رسید

۱۱ نیروگاه خورشیدی در کاشان به بهره‌برداری رسیدکاشان فردا – رئیس امور برق کاشان گفت: ۱۱ نیروگاه خورشیدی همزمان به ارزش ۳ میلیارد تومان در کاشان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

علیرضا عرب‌بیگی در گفت‌وگو با تسنیم، اعلام کرد: این ۱۱ نیروگاه تولید برق خورشیدی با ظرفیت ۲۸۵ کیلووات گشایش یافت و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان این‌که اعتبار تخصیص‌یافته به این ۱۱ نیروگاه خورشیدی ۳ میلیارد تومان است، افزود: این نیروگاه‌های خورشیدی در ۹ امامزاده و دو منزل مسکونی شهروندان کاشانی نصب و راه‌اندازی و به شبکه توزیع برق شهرستان کاشان متصل شد.

بیشتر بخوانیم:
+
کاشان سومین شهر کشور در نصب و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی

عرب‌بیگی با بیان این‌که تاکنون ۱۳۰ نیروگاه خورشیدی در این شهرستان راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: ظرفیت تولید این نیروگاه‌های خورشیدی سه هزار و ۵۰۰ کیلووات است و شهرستان کاشان رتبه سوم شهرستان‌های کشور و رتبه نخست استان اصفهان در نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی را دارد.

رئیس امور برق کاشان با بیان این‌که شهرستان کاشان بیش از ۳۰۰ روز آفتابی دارد، گفت: این پتانسیل در کنار کویر مرکزی ایران شهرستان کاشان را به عنوان یکی از بهترین محل‌های نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی جهت تولید انرژی پاک تبدیل کرده است که شهروندان می‌توانند در راستای تولید برق پاک و درآمدزایی اقدام کنند.

یکی از راه‌های جلوگیری از انتشار گازهای آلاینده استفاده از منابع تولید انرژی‌های پاک و ترویج و توسعه آن است و بر همین اساس شاخص‌‌های اصلی و مهم صنعت برق در برنامه‌‌ ششم توسعه اقتصادی کشور در بخش صنعت برق و انرژی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

بهره‌برداری از تأسیسات جدید با توجه به رشد تقاضای انرژی الکتریکی در کشور، هماهنگ کردن آن‌ها با مجموعه تأسیسات موجود و بالابردن کیفیت بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به مشترکان و بهینه‌سازی هزینه‌‌های تولید انرژی با استفاده از پیشرفت‌‌های مداوم دانش فنی از اهمیت زیادی برخوردار است که کوشش‌‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را طلب می‌کند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.