شهروندان پرداخت عوارض را به روزهای پایانی سال موکول نکنند

شهروندان پرداخت عوارض را  به روزهای پایانی سال موکول نکنندکاشان فردامدیر درآمد شهرداری کاشان گفت: شهروندان پرداخت عوارض صنفی، نوسازی و خودرو را به سال آینده موکول نکنند؛ چرا که در سال جدید عوارض به‌روز می‌شود و مشمول جریمه دیرکرد نیز خواهند شد.

عباس شافعی در گفت‌وگو با برنامه صبح سیلک رادیو کاشان تأکید کرد: شهروندانی هم که قصد ساخت‌و‌ساز دارند، باتوجه به بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ روزه فرآیند صدور پروانه، آن را به سال جدید موکول نکنند تا بتوانند از بخشودگی ۲۵ درصدی در نظر گرفته‌شده در روزهای آخر سال استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان شهر را با مشارکت‌های ‌مالی خود اداره می‌کنند، گفت: کمک دولت به شهرداری‌ها کمتر از ۳ درصد کل بودجه شهرداری را تشکیل می‌دهد.

شافعی با اشاره به سابقه ۳۶ ساله اجرای طرح خودکفایی شهرداری‌های کشور تصریح کرد: تنها عامل رشد و توسعه شهر مشارکت فعال شهروندان است.

بیشتر بخوانیم:
+
۹۸، پویاترین سال مدیریت شهری کاشان

مدیر درآمد شهرداری کاشان تأکید کرد: قانون مرجع تعیین و تصویب عوارض محلی شهرها را بر اساس مختصات جغرافیایی و محلی هر شهر بر عهده شورای شهر گذاشته است و شوراها باید تا ۳۰ دی‌ماه هرسال عوارض سال آینده را تصویب و برای تأیید به استانداری ارسال کنند و استانداری تا ۱۵ بهمن مهلت دارد این عوارض را جهت اجرا در سال آتی ابلاغ کند که این روند در سال جاری انجام شده است و شهروندان می‌توانند تعرفه عوارض سال ۱۴۰۰ را در سایت شهرداری مشاهده کنند.

شافعی با تأکید بر تحقق ۹۰ درصدی بودجه شهرداری در سال ۹۷ بیان داشت: در سال ۹۸ نیز بیش از ۱۰۲ درصد بودجه محقق شد و امسال نیز تا پایان دی‌ماه افزون بر ۷۰ درصد منابع درآمدی محقق شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث رشد درآمد شهرداری در سال‌های اخیر شده است گفت: سیاست مدیریت کلان شهرداری اجرای مدیریت مشارکتی است که این شیوه نتایج مثبتی به همراه داشته است.

وی افزود: در بعد درون‌سازمانی با مشارکت معاونان و مدیران ستادی و مناطق در قالب یک تیم حداقل ۴۰ نفره به‌طور جد در موضوعات درآمدی فعالیت می‌کنند و در بعد بیرونی هم گروه معتمدان محلی و سرمایه‌های اجتماعی بهترین اتفاق یعنی اعتمادسازی بین شهرداری و شهروندان را رقم زدند که تأثیر قابل توجهی در رشد درآمد شهرداری دارد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.