کاشانی‌ها از اول اسفند با کارت ملی به پزشک مراجعه کنند

کاشانی‌ها از اول اسفند با کارت ملی به پزشک مراجعه کنندکاشان فردا – کاشانی‌ها از اول اسفند با کارت ملی به پزشک مراجعه کنند.

رئیس تامین اجتماعی شهرستان کاشان از حذف فیزیکی دفترچه های تامین اجتماعی از اول اسفندماه خبر داد و گفت با این اقدام علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، گام موثری در خدمات‌رسانی آسان به بیمه‌شدگان برداشته می‌شود.

حسن شعبانزاده در گفت‌وگو با کاشان فردا گفت: شهروندان کاشانی می‌توانند از اول اسفندماه با کارت ملی به مطب پزشک مراجعه کنند. پزشک پس از ویزیت بیمار نسخه الکترونیک نوشته و این نسخه وارد سامانه می‌شود. بیمار به هر داروخانه‌ای که مراجعه کند با ارائه کارت ملی می‌تواند داروی خود را دریافت کند.

بیشتر بخوانیم:
+ ۳۰۰هزار نفر از جمعیت کاشان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

وی افزود: کسانی که به هر دلیلی به کارت ملی خود دسترسی ندارند، می‌توانند از صفحه اول دفترچه‌ها برای مراجعه به پزشک مراجعه کنند.

کارت هوشمند ملیشعبانزاده گفت: در مناطقی که پزشک به اینترنت دسترسی ندارد، نسخه بیمار را به همراه کدملی او در برگه‌های آزاد نوشته و با مهر کردن برگه، ویزیت بیمار را تایید می‌کند. بیمار پس از مراجعه به هر مرکزی می‌تواند با ارائه نسخه و کارت ملی داروها را با پوشش بیمه دریافت کند.

رئیس اداره تامین اجتماعی درباره نحوه استفاده از بیمه‌های تکمیلی گفت: اکثر مراکز درمانی با بیمه‌های تکمیلی قرارداد دارند و پیشنهاد می‌کنیم اگر مرکزی با بیمه‌ها قرارداد ندارد، برای خدمات‌دهی بهتر این امکان را برای مراجعه‌کنندگان فراهم کند. از سوی دیگر بیمه‌ها نیز به سامانه دسترسی دارند و پرداخت‌ها و نظارت‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود.

شعبانزاده درباره فعالیت دفاتر ارائه‌کننده دفترچه‌های تامین اجتماعی گفت این مراکز به فعالیت خود با ارائه سایر خدمات بیمه تامین اجتماعی ادامه می‌دهند و هیچ دفتری تعطیل نمی‌شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.