اردیبهشت‌ماه از سنگ مزار جدید سهراب سپهری رونمایی می‌شود

اردیبهشت‌ماه از سنگ مزار جدید سهراب سپهری رونمایی می‌شودکاشان فردا – اردیبهشت‌ماه از سنگ مزار جدید سهراب سپهری رونمایی می‌شود.

با همت برخی از هنرمندان کاشانی و با هماهنگی خانواده سهراب سپهری، سنگ مزار جدیدی برای این شاعر و نقاش پرآوازه طراحی و اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ بر مزار او نصب و از آن رونمایی می‌شود.

سرپرست این گروه به مهر گفت: چهار سنگ مزار سهراب از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۹ با اشتباهات فاحش نگارشی و هنری همراه بوده که اعتراض و نارضایتی خانواده و اهالی فرهنگ و هنر را در پی داشته است.

مهدی مسلم با بیان اینکه در سال ۱۳۵۹ پیکر این شاعر و نقاش کاشانی در جوار آستان سلطان‌علی بن امام محمد باقر در مشهد اردهال کاشان دفن می‌شود، افزود: یک کاشی فیروزه‌ای‌رنگ، نخستین نشان مزار سهراب بوده است.

بیشتر بخوانیم:
+ کهنه‌ای بهتر از نو

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار سنگ مزار سهراب توسط دوست خوشنویس و نقاش او؛ «رضا مافی» با شعر معروفی از کتاب «واحه‌ای در لحظه»، با نظر خواهران سهراب، خطّاطی، حکّاکی و نصب می‌شود.

مسلم با تاکید بر اینکه کار طراحی ششمین سنگ مزار سهراب که دومین پروژه سنگ مزار مورد تأیید خاندان سپهری به حساب می‌آید، از مهرماه ۱۳۹۸ آغاز شده است، تصریح کرد: طراحی سنگ مزار جدید توسط تیمی متشکل از کارشناسان عرصه‌های خط، نقّاشی، گرافیک، هنر، فلسفه، معماری ترجمه و مهندسی به پایان رسیده است.

وی تاکید کرد: طرح سنگ مزار این شاعر و نقاش بلندآوازه کاشانی از بین بیش از ۵۰ پیش‌طرح، با نظر «پروانه سپهری»‌ یگانه خواهر بازمانده سهراب و خواهرزادگان، انتخاب شده است.

مدیر این تیم طراحی با اشاره به اینکه تیم طراحی، دو پیش‌طرح یکی به عنوان سنگ مزار و دیگری به عنوان یادمان سهراب انتخاب کرده، افزود: رونمایی از سنگ مزار و یادمان در چهل‌ویکمین سالگرد درگذشت سهراب، اول اردیبهشت ۱۴۰۰ در آیینی انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در این پروژه، علاوه بر تأییدیه کتبی خانواده، مجوزهای لازم از اداره‌های اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی کاشان نیز کسب شده و توافق‌های لازم با مسئولان آستان مقدس حضرت سلطان‌علی نیز صورت گرفته تا برخلاف گذشته، تمامی فرآیندهای قانونی به طور کامل طی شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیمhttps://www.instagram.com/kashanefarda.ir
کاشان فردا را در تلگرام دنبال کنیم:          https://t.me/Kashanefarda

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.