خانه تاریخی محتشمیان کاشان احیا می‌شود

خانه تاریخی محتشمیان کاشان احیا می‌شودکاشان فردا – سرپرست اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: برای احیا و به سازی خانه تاریخی محتشمیان و بازآفرینی شهری این بافت تاریخی اقدام می‌شود.

مجتبی آراسته در گفت‌وگوی با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: باتوجه به ضرورت حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور، با سه ماه پیگیری توانستیم نام خانه تاریخی محتشمیان را در مزایده عمومی فروش املاک و مستغلات شرکت بازآفرینی شهری ایران وارد کنیم.

او گفت: توسعه گردشگری با بهبود زیرساخت‌ها یکی از راهکارهای درآمدزایی پایدار است و خرید این ملک در بافت فرسوده کاشان هم اقدامی است که هم به نفع سرمایه‌گذار است و هم به رونق گردشگری کمک می‌کند.

بیشتر بخوانیم:
+ دو خانه تاریخی و یک بام و دو هوای راه و شهرسازی کاشان

سرپرست اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: مزایده عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به نشانی Setadiran.ir و ارسال پیشنهادها و اطلاع از وضع پرونده هم از طریق این سامانه ممکن است.

آراسته افزود: ارسال پیشنهادها از ساعت ۱۰ سه‌شنبه ۲۸ بهمن آغاز می‌شود و تا ساعت۱۴:۳۰ شنبه ۹ اسفندماه مهلت دارد و زمان بازگشایی ساعت ۱۰ دهم اسفند در تهران و همان ساعت در روز یازدهم اسفند برای استان‌ها است و برنده نهایی نیز دوازدهم اسفند معرفی می‌شود.

خانه محتشمیان «عبدالرزاق خان کاشی» از بناهای دوره زندیه و در محله گذر «آب‌انبار خان» واقع است و ۲۴ شهریور ۹۸ با شماره ۳۲۷۹۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این خانه دارای ویژگی‌های خاص معماری از قبیل: تقارن، توازن و تناسب چشم‌نوازی در نماهای خانه و دیگر عوامل تزیینی و دارای قدمت و ارزش معماری بیشتری است.

عبدالرزاق خان کاشی حاکم کاشان در دوره زندیه و زمان وقوع زلزله قدرت‌مند و ویران‌گر سال ۱۱۹۲هجری قمری این شهر بود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.