کاشانی‌ها ۶۰ میلیارد تومان عوارض نوسازی به شهرداری بدهکارند

کاشانی‌ها ۶۰ میلیارد تومان عوارض نوسازی به شهرداری بدهکارندکاشان فردا – کاشانی‌ها ۶۰ میلیارد تومان عوارض نوسازی به شهرداری بدهکارند.

مدیر درآمد شهرداری کاشان گفت: کاشانی‌ها ۶۰ میلیارد تومان بدهی عوارض نوسازی به شهرداری کاشان دارند.

عباس شافعی در گفت‌گو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه شهرداری کاشان در زمینه عوارض خودرو سالانه حدود ۳۵ میلیارد ریال وصولی دارد، اظهار داشت: البته باید در نظر داشت اگر حدود ۹۰ هزار خودرو در کاشان وجود داشته باشند و این خودروها سالانه نقریبا ۱۰۰ هزار تومان عوارض هم داشته باشند، رقم بیشتری باید وصول شود.

وی با بیان اینکه شهروندان کاشانی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال بدهکاری عوارض نوسازی به شهرداری کاشان دارند، ابراز داشت: شهرداری یک‌ سری مشوق‌هایی را برای شهروندان کاشانی برای پرداخت عوارض در نظر گرفته است که از جمله به تخفیف ۲۴ درصدی پرداخت نقدی برای پرداخت عوارض تا پایان سال ۹۹ می‌توان اشاره کرد.

بیشتر بخوانیم:
+ شهروندان پرداخت عوارض را به روزهای پایانی سال موکول نکنند

مدیر درآمد شهرداری کاشان با اشاره به اینکه ضریب تعرفه‌های شهرداری در سال ۱۴۰۰ هیچ تغییری نکرده است، تصریح کرد: با وجودی که ملزومات مورد نیاز شهرداری همانند قیر افزایش زیادی داشته است ولی در بررسی تعرفه‌های عوارضی برای سال آینده ضریب‌ها را هیچ تغییری نداده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ملزومات مورد نیاز شهرداری فقط در ارزش محاسبات تا ۱۵ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: این میزان در مناطق محروم‌تر یا اصلا افزایش نداشته است یا کمتر افزایش داشته است.

شافعی افزود: عوارض اصناف، جریمه‌های ماده ۱۰۰ و غیره از جمله حوزه‌های دیگر عوارضی است که در صورت عدم پرداخت توسط شهروندان مشمول نرخ تعرفه‌های به‌روز در سال جدید می‌شود و از این لحاظ به نفع شهروندان است که این عوارض را به موقع پرداخت کنند.

وی با اشاره به توجه مدیریت شهری کاشان به انضباط مالی و مدیریت مشارکتی افزود: تیمی متشکل از ۵۰ نفر از اعضای شهرداری برای انضباط درآمدی و مالی و افزایش درآمدها تلاش کردند.

مدیر درآمد شهرداری کاشان با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری محلات شهر کاشان دارای بودجه هستند، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت شهرداری کاشان در وصول بودجه، اعتمادسازی بوده که از طریق معتمدان محلی حاصل شده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.