کاشان خشک‌ترین فروردین را در ۵۰ سال اخیر تجربه کرد

کاشان خشک‌ترین فروردین را در ۵۰ سال اخیر تجربه کردکاشان فردا – رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل گفت: مردم کاشان در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ خشک‌ترین فروردین را در ۵۰ سال اخیر تجربه کردند.

عباس ارغوانی با اشاره به اینکه میزان بارش باران و نزولات جوی در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ صفر بود، اظهارکرد: مردم کاشان خشک‌ترین فروردین را امسال طی ۵۰ سال اخیر تجربه کردند.

وی با بیان این‌که این شرایط به دنبال شرایط بحرانی کم‌بارشی کنونی رخ داده است، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌کنیم در اردیبهشت‌ماه بارش‌هایی داشته باشیم ولی این بارش‌ها نخواهد توانست نباریدن باران در فروردین‌ماه را جبران کند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل با اشاره به اینکه فصل زراعی هر سال از مهرماه شروع می‌شود، تصریح کرد: تاکنون در سال زراعی کاشان ۶۵ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانیم:
+ اینکه برخی می‌گویند وارد دوره ترسالی شدیم درست نیست

ارغوانی با اشاره به اینکه میزان بارش باران در سال زراعی سال گذشته تا به امروز ۱۸۵ میلی‌متر بوده است، خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که میزان بارندگی‌ها در سال زراعی کاشان تا به امروز ۶۵ درصد و نسبت به بلندمدت در شهر کاشان دارای ۴۵ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش چشمگیر بارش باران‌ها به مردم توصیه اکید می‌کنیم حتماً مدیریت مصرف آب را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخشی از آب شرب کاشان از سرچشمه‌های کوهرنگ تأمین می‌شود، گفت: میزان بارندگی در این حوزه هم ۳۵ درصد کاهش داشته‌ که نشان از بحرانی بودن شرایط است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل با بیان اینکه ادامه روند کاهش نزولات جوی می‌تواند باعث به خطر افتادن منابع آب شرب و کشاورزی شود، افزود: البته امیدواریم در پاییز امسال با توجه به تغییر شرایط جوی در اقیانوس و تأثیر آن در مناطق مرکزی ایران شاهد بهبود بارش نزولات جوی از مهرماه به بعد باشیم.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیمhttps://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.