سم‌پاشی بر علیه ملخ رایگان و بر عهده دولت است

سم‌پاشی بر علیه ملخ رایگان و بر عهده دولت استکاشان فردا – آسم‌پاشی بر علیه ملخ رایگان و بر عهده دولت است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به رصد و پایش چهار گروه جهاد کشاورزی به منظور شناسایی و سمپاشی نقاط آلوده به آفت ملخ گفت: آلودگی مزارع کاشان به آفت ملخ در ۴۰۰ هکتار پراکنده است.

رضا مظلومی به تسنیم اعلام کرد: ملخ بومی از سال گذشته به منطقه کاشان وارد شده است و در سطح ۴۷۰ هکتار آلودگی و مبارزه را داشتیم و حتی بخشی از مزارع نیز مورد خسارت قرار گرفت.

وی افزود: امسال با توجه به خشکسالی و فقر مراتع، خسارت می‌تواند بیشتر باشد اما خوشبختانه در مراحل ابتدایی ورود پیدا کردیم و ملخ‌ها در پوره یک و دو بوده و قدرت انتشار خیلی کمتر بود و این ملخ با ملخ تاغزار متفاوت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با بیان اینکه ملخ بومی به مزارع به ویژه محصولات سبزی ضرر می‌رساند، ابراز داشت: تره و پیازچه از آن دست محصولاتی است که ملخ بومی به آن آسیب می‌رساند در حالی که با ورود سریع میزان خسارات قابل توجه نبوده است.

بیشتر بخوانیم:
+ گزارشی از هجوم ناگهانی ملخ‌ها به مراتع کاشان نداشتیم

مظلومی گفت: با هجوم آفت ملخ در سطح مزارع شهرستان کاشان سمپاشی عمومی آغاز شد، و کشاورزان از سموم رایگان بهره‌مند می‌شوند و هزینه سمپاشی نیز بر عهده دولت است.

وی تصریح کرد: میزان آلودگی مزارع شهرستان کاشان به وسعت ۴۰۰ هکتار پراکنده است که عمدتا کمتر از ۱۰۰ هکتار شناسایی شده است و این آفت در مزارع شهرستان کاشان و آران و بیدگل وجود دارد.

وی با بیان اینکه چهار گروه در راستای رصد و پایش فعال هستند، تأکید کرد: در صورت عدم ورود به موقع میزان خسارات وارده می‌توانست قابل توجه باشد و از سوی دیگر مسئولان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در منطقه حضور پیدا کردند و از روند اقدامات صورت گرفته ابراز رضایت کردند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.