آزمون پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌شود

آزمون پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌شودکاشان فردا – رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان گفت: با توجه به اهمیت دو پایه نهم و دوازدهم در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی برگزاری امتحانات نهایی این دو پایه به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

به گزارش فارس، حسین نادیان در خصوص برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که دو پایه پایه نهم و دوازدهم در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی دارد، به طور یقین بحث برگزاری حضوری امتحانات در این دو پایه مطرح است و مسؤلان وزارت آموزش و پرورش نیز به این موضوع تاکید زیادی داشتند و روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه هم ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز پروتکل‌های بهداشتی برگزاری حضوری امتحانات را ارائه می‌دهد.

نادیان افزود: مطابق پروتکل‌های بهداشتی گفته شده فاصله صندلی‌ها یک‌ونیم تا ۲ متر باشد و در صورت امکان برگزاری آزمون در فضای باز و حیاط مدرسه، برگزاری امتحانات در سالن‌ها و کلاس‌ها با تهویه هوا و بهداشت کامل و جلوگیری از تجمع انجام شود.

وی تصریح کرد: با اداره بهداشت استان نیز هماهنگ شده که در همه حوزه‌های امتحانی مراقبان بهداشت حضور پیدا کنند و ورود دانش‌آموزان را چک کرده و بعد از اطمینان کامل از رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه نشستن برای امتحان را به آنها بدهند.

رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان گفت: امسال در کل کشور قریب به دو هزار و ۷۰۰ حوزه امتحانات نهایی برای فاصله‌گذاری بیشتر دانش‌آموزان و کاهش خطر ابتلاء به کرونا اضافه‌ شده‌است.

نادیان به خانواده‌ها توصیه کرد: نباید والدین نگران باشند، زیرساخت‌های برگزاری مطلوب امتحانات نهایی در مدارس فراهم شده است، علاوه بر رعایت ضدعفونی مدارس با برگزاری هر امتحان و آماده کردن محیط برای امتحان بعدی، حضور مراقب بهداشت با لباس بهداشت، چک کردن فاصله دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز صورت می‌گیرد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.