بیستم خردادماه زادروز مهندس سیف‌اله امینیان

بیستم خردادماه زادروز مهندس سیف‌اله امینیانکاشان فردا – مهندس «سیف‌اله امینیان» ۲۰ خردادماه ۱۳۲۵ در آران و بیدگل دیده به جهان گشود. وی دانش‌آموخته مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی اصفهان است. و پس از آن در شرکت ذوب آهن اصفهان مشغول به‌کار شد.

مهندس امینیان پس از مدت کوتاهی به عنوان مدیر آموزش فنی و حرفه‌ای منطقه اصفهان منصوب شد. او پس از خدمت در اداره کار و امور اجتماعی شهرستان کاشان به اصفهان رفت و بر جایگاه مدیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تکیه زد.

در روزهای خدمت در اصفهان و با کمک روانشاد مهندس باقر آیت‌اله‌زاده شیرازی رئیس اداره حفاظت آثار تاریخی اصفهان، درصدد آموزش صنایع دستی به کارآموزان سازمان فنی و حرفه‌ای برآمد و این همکاری باعث شد تا از امینیان به عنوان مدیر اداره میراث فرهنگی کاشان استفاده شود.

پس از مدت کوتاهی و بنا به شایستگی‌های ایشان، از سوی مهندس کمال کازرونی رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان منصوب شد.

بیشتر بخوانیم:
+ شهرداری در بازآفرینی بافت تاریخی شایسته تقدیر است

یکی از بزرگ‌ترین خدمات مهندس امینیان در تمام سال‌های خدمت بی‌شائبه، طرح مرمت و بازسازی خانه‌های تاریخی کاشان در دهه ۷۰ است.

این اقدام بزرگ که در پی همراهی شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آیت‌اله یثربی امام جمعه فقید کاشان و مهندس حسین محلوجی وزیر اسبق صنایع و معادن صورت پذیرفت، تاثیر بسزایی در رشد و شکوفایی صنعت گردشگری در کاشان داشته است.

مهندس امینیان همواره یکی از بازوهای توانای میراث فرهنگی کاشان به‌شمار می‌رفته چنان‌که در طی سال‌های متمادی تلاش‌های ایشان همواره باعث دلگرمی اهالی فرهنگ و هنر و مجامع مردم‌نهاد فرهنگی کاشان بوده است.

وی پس از دوران خدمت نیز همواره از مشاوران برجسته سازمان میراث فرهنگی کشور به‌شمار می‌آمده است.

ایشان در زمینه خلق آثار نوشتاری و پژوهش‌های تاریخی و فرهنگی نیز دارای سابقه درخشانی است. مقالانی همچون خاندان ابی‌طاهر کاشانی، نگاهی به تاریخچه عزاداری در محرم در آران و بیدگل، هنرمندان خاندان غفاری و کتاب تذکره خوشنویسان کاشان از جمله آثار ایشان است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنید:   www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.