تغییر رویه ندهیم، دچار فقر آب می‌شویم

تغییر رویه ندهیم، دچار فقر آب می‌شویمکاشان فردا – تغییر رویه ندهیم، دچار فقر آب می‌شویم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کاشان به مناسبت هفته صرفه‌جویی در آب گفت: رسانه به عنوان شکل‌دهنده افکار عمومی است لذا باید با دانش، بینش و روشی مناسب به نهادینه‌شدن مدیریت بهینه مصرف انرژی از جمله آب کمک کند.

«میثم نمکی» در ویژه‌برنامه رادیویی «هفت روز به حرمت آب» تاکید کرد: همه ابزارهای رسانه‌ای باید با هم‌افزایی، متولی مدل‌ساز مصرف شوند و در موضوع بحران آب نقش‌آفرین باشند. ما اکنون در موقعیت بحران آب قرار گرفتیم و اگر تغییر رویه ندهیم به فقر آب تبدیل خواهد شد.

وی یکی از موانع توسعه‌یافتگی کشورها را مصرف‌گرایی دانست و افزود: ترویج فرهنگ قناعت در جامعه می‌تواند ما را از مصرف‌زدگی و مصرف‌گرایی دور کرده و به توسعه برساند.

نمکی با اشاره به اینکه آب یک محصول استراتژیک است، گفت: همه دستگاه‌ها باید خود را ملزم بدانند تا با پیوستی الزام‌آور در حوزه مدیریت مصرف آب تلاش کرده و خود الگوی مصرف بهینه باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان گفت: انتشار کتاب‌هایی با موضوعات آب در بین فرزندان می‌تواند یکی از راه‌های الگوسازی در جامعه باشد. خوشبختانه این موضوع، مورد استقبال نویسندگان و هنرمندان قرار گرفته است.

در ادامه این برنامه رادیویی مسئول خبرگزاری ایرنا کاشان گفت: با ساخت واکسن کرونا دوران این بحران به زودی به پایان می‌رسد اما بحرانی که در منطقه کویری کاشان همیشه همراه ما خواهد بحران کمبود آب است.

سعید صادقی‌مقدم افزود: با نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی باید با کمبود آب سازگار شویم و رسانه نقش مهمی در مدیریت و شکل دادن به افکار عمومی دارد

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.