هوای کاشان در هفته جاری گرم‌تر می‌شود

هوای کاشان در هفته جاری گرم‌تر می‌شودکاشان فردا – رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل گفت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار همراه با افزایش دما در هفته جاری در مناطق مختلف این دو شهرستان‌ است.

عباس ارغوانی اظهار کرد: بنا به یافته‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در مناطق مختلف دشت کاشان طی هفته جاری با بیشینه ۴۲ درجه و کمینه ۲۵ درجه خواهد بود.

وی با بیان این‌که پدیده غالب جوی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل آسمانی نیمه‌ابری همراه با وزش باد خواهد بود و سرعت باد تا ۱۸ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود به کشاورزان توصیه‌کرد با توجه به وزش باد در عصر روزهای هفته هر گونه محلول‌پاشی و سمپاشی را در نوبت صبح انجام دهند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به خشکسالی شدید و تداوم آن در سال جاری، کشاورزان نسبت به استفاده از کودهای پتاسه به منظور افزایش مقاومت گیاه در برابر شرایط موجود اقدام کنند، و باغداران در صورت مشاهده پسیل و کنه در باغ‌های پسته، با نظارت کارشناسان برای آفت‌کشی اقدام، و همچنین پنبه‌کاران با توجه به گرمای هوا و احتمال طغیان کنه در صورت مشاهده علائم آفت، سمپاشی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به بالابودن دما، بهره‌برداران برای کاهش فاصله آبیاری برنامه‌ریزی کنند و گلخانه‌داران در شرایط افزایش دما و ابرناکی و پیش‌بینی بادهای به‌نسبت شدید در طول هفته جاری نسبت به تهویه و تنظیم دما و رطوبت گلخانه همچنین استحکام سازه با پوشش گلخانه نظارت کافی داشته باشند.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به بالابودن دما باغداران جهت دریافت تله ‌های ردیابی مگس میوه مدیترانه به جهاد کشاورزی مراجعه کرده و در صورت مشاهده ملخ در مزرعه و باغ‌ها به جهاد کشاورزی گزارش کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.