مرمت دیوار‌های خانه تاریخی بروجردی‌های کاشان

مرمت دیوار‌های خانه تاریخی بروجردی‌های کاشانکاشان فردا – مرمت و سامان‌دهی دیوار‌های خانه تاریخی بروجردی‌های کاشان پایان یافت.

به گزارش صدا و سیما؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان گفت: تراشیدن بدنه‌های فرسوده راهرو‌های ورودی و بخشی از بدنه‌های حیاط بیرونی، اجرای کف‌فرش دالان ورودی شامل برچیدن موزاییک فرش‌ها و اجرای کف‌فرش سنتی با آجر ختایی به‌همراه بندکشی، اجرای اندود و سفیدکاری جداره‌ها، مرمت بندکشی‌ها و اجرای روغن برزک تمامی در‌های چوبی از جمله کار‌های مرمتی این بنای تاریخی است.

مهران سرمدیان افزود: برای مرمت و سامان‌دهی این خانه تاریخی بیش از ۵۵ میلیون تومان هزینه شده است و این به‌سازی به‌دست مرمت‌گران این اداره انجام شد.

بیشتر بخوانیم:
+ ساخت‌وساز در حریم خانه بروجردی‌ها ۱۰۰ درصد قانونی است

وی گفت: این خانه تاریخی به دلیل ویژگی‌ها‌ی معماری ایرانی، بکارگیری بسیاری از فنون و مهارت‌های معماری سنتی و داشتن تزیینات متنوع و هنرمندانه و نوآوری، نبوغ و خلاقیت شگرف معمارانه در ساخت آن به‌ویژه در ترکیب منحصربه‌فرد و استثنایی بخش تابستان‌نشین و مجموعه سرپوشیده بنا، یکی از ارزشمندترین خانه‌های تاریخی ایران و تقریبا معروف‌ترین بنای مسکونی ایران به شمار می‌رود.

خانه تاریخی بروجردی‌های کاشان در ۱۳ خردادماه سال ۱۳۵۴ به‌شماره ۱۰۸۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌است.

خانه تاریخی بروجردی از نظر محبوبیت جاذبه توریستی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به‌عنوان انتخاب برتر یونسکو انتخاب شد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.