منطقه کاشان بیشترین بیمه‌شده تامین اجتماعی را در کشور دارد

کاشان بیشترین بیمه‌شده تأمین اجتماعی را در کشور داردکاشان فردا – منطقه کاشان بیشترین بیمه‌شده تأمین اجتماعی را در کشور دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان گفت: بیمه‌شدگان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به طور میانگین چهار برابر میانگین کشوری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

علی‌محمد حق‌پناه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان سالانه به سه میلیون و ۷۲۰ هزار نفر در این منطقه خدمات درمانی ارائه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بیشترین بیمه‌شده تامین اجتماعی را نسبت به جمعیت در کشور دارند، اظهار داشت: ۸۰ درصد جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفری شهرستان آران و بیدگل و نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت بیش از ۳۶۴ هزار نفری شهرستان کاشان زیر پوشش بیمه‌شده تامین اجتماعی قرار دارند.

به گفته وی، منطقه کاشان افزون بر ۳۳ هزار مستمری‌بگیر تامین اجتماعی دارد و به طور میانگین این سازمان چهار برابر دریافت حق بیمه برای بیمه‌شدگان این منطقه هزینه می‌کند.

حق‌پناه با اشاره به زیرپوشش بیمه قرارگرفتن داروهای ضد ویروسی از ابتدای امسال که در گذشته به صورت آزاد توسط بیمار خریده می‌شد، افزود: سازمان تأمین اجتماعی هم‌اکنون به ازای هر بیمار مبتلا به کرونا با استفاده از داروهای گران‌قیمت ضد ویروسی بیش از ۱۰ میلیون تومان هزینه می‌کند.

وی تصریح کرد: داروی فاویپیراویر با قیمت ۸۰۰ هزار تومان به صورت بیمه‌ای محاسبه و فقط ۳۰ درصد آن از سوی بیمار کرونایی پرداخت می‌شود و داروی رِمْدِسیویر با قیمت دست‌کم سه میلیون و حداکثر ۶ میلیون تومان در مرکزهای بستری با پوشش بیمه‌ای به صورت رایگان ارایه می‌شود.

حق‌پناه ادامه داد: سازمان بیمه تامین اجتماعی به دنبال راهکاری است تا ۷۰ درصد هزینه این دارو را نیز برای بیمارانی که درمان سرپایی دارند و تمایل به بستری ندارند از طریق تامین یکسری داروخانه پرداخت کند، چرا که بار سنگینی مالی برای بیمه‌شده دارد.

به گفته وی، مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان با توجه به شروع ویروس کرونا با جذب نیروی انسانی پزشک، درمانگاه بوعلی کاشان و درمانگاه تخصصی حضرت ابوالفضل (ع) آران و بیدگل را ۲ نوبت کرد.

علی‌محمد حق‌پناه
وی با تاکید بر افزایش نزدیک به ۷۰ درصدی پرداخت‌های بیمه تامین اجتماعی کاشان، یادآور شد: این هزینه‌ها بیشتر برای بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت ویژه هزینه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان با بیان اینکه تمامی حق بیمه بیمه‌شدگان تا پایان اسفند ۹۹ به مرکزهای خصوصی طرف قرارداد و مرکزهای دولتی تا پایان دی سال گذشته پرداخت شده است، افزود: پزشکان نیز ۸۰ درصد حق بیمه نسخ الکترونیکی خود را به صورت برخط تا پایان خرداد و داروخانه‌ها ۳۰ درصد حق بیمه خود را دریافت کرده‌اند.

حق‌پناه در خصوص ساخت تنها بیمارستان تامین اجتماعی کاشان گفت: به طور تقریبی نیاز منطقه به بیمارستان تامین اجتماعی مرتفع شده، اما پیداکردن مکان خوب و در دسترس شهروندان برای ساخت این بیمارستان در حال پیگیری است.

مدیریت درمان منطقه کاشان با ۳۵۰ نفر نیروی انسانی خدمات خود را در حوزه درمان به بیش از ۳۴۳ هزار نفر بیمه‌شده تامین اجتماعی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ارایه می‌دهد.

مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان، تنها شهرستان کشور است که به صورت مستقل هم‌ردیف استان‌ها فعالیت دارد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.