رکورد گرمای بالا سال‌های اخیر کاشان امروز شکسته شد

رکورد گرمای بالا سال‌های اخیر کاشان امروز شکسته شدکاشان فردا – دمای کاشان طی ۲۴ ساعت گذشته، در روز شنبه ۲ مرداد به ۴۷ درجه سانتیگراد به بالاترین دمای ثبت شده در این منطقه طی چند سال گذشته رسید. بالاترین رکورد دما طی چند سال سال گذشته ۴۷ درجه و مربوط به ۹ تیر ۱۳۹۴ بود.

به گزارش اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل، بیشترین دمای ثبت‌شده در منطقه کاشان طی ۴ دهه گذشته متعلق به ۹ مرداد سال ۱۳۵۵ بوده که ۴۸ سانتیگراد بوده است.

به پیش‌بینی هواشناسی، دمای هوا طی امروز هم بالاتر از ۴۵ درجه است، امّا روند دما تا پایان هفته کاهشی خواهد بود به نحوی که بین ۵ – ۶ درجه در مقیاس سانتیگراد تا روز جمعه دما کاهش خواهد یافت و به پایین‌تر از ۴۰ درجه خواهد رسید.

بیشتر بخوانیم:
+ کاشان خشک‌ترین فروردین را در ۵۰ سال اخیر تجربه کرد

در ساعات عصر روزهای هفته جریان باد بصورت بادهای نسبتاً شدید و بعضاً شدید که غالباً جهتی شرقی دارند و توان انتقال گرد و خاک از مناطق کویری را به مناطق شهری دارند، پیش‌بینی می‌شود.

اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل با اعلام این‌که خشکسالی شدید در کاشان تا ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت و دمای هوا در پاییز هم بالاتر از نرمال خواهد بود،‌توصیه کرد شهروندان در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند تا بتوان از تنش آبی منطقه کاشان جلوگیری کرد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.