‌اکسیژن‌ساز بیمارستان ثامن آران و بیدگل نصب شد

‌اکسیژن‌ساز بیمارستان ثامن آران و بیدگل نصب شدکاشان فردا – رئیس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل از نصب و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان ثامن‌الحجج (ع) این شهرستان با ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد.

دکتر اعظم باقری به شبستان گفت: با توجه به بحران کرونا و افزایش مبتلایان این بیماری در سطح شهرستان آران و بیدگل و برنامه‌ریزی جهت بستری بیماران کرونایی در بیمارستان تازه‌تاسیس ثامن‌الحجج(ع)، به منظور تامین اکسیژن کافی در بخش‌های بستری بیمارستان، دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان خریداری شد.

دکتر باقری افزود: برای تهیه و راه‌اندازی این دستگاه افزون بر ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان جهت خرید دستگاه و حدود ۵ میلیارد ریال به منظور نصب و راه‌اندازی آن و همچنین مبلغ ۱۰ میلیارد ریال جهت ساختمان و فضای نصب دستگاه هزینه شده است.

به گفته وی این دستگاه که با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه خریداری شده است، در حال نصب بوده و پس از اتمام مراحل تخصصی نصب و کسب تاییدیه کارشناسان شرکت تولیدکننده، در محل بیمارستان شروع به کار خواهد کرد.

بیمارستان ۶۴ تخت خوابی ثامن‌الحجج (ع) آران و بیدگل تیرماه جاری در آیینی با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی و محلی به بهره‌برداری رسید.

این پروژه با ۷ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در چهار طبقه احداث شده است و بخش‌‌های زنان و زایمان، اورژانس سرپایی، رادیولوژی و تصویربرداری، کلینیک تخصصی و آزمایشگاه را شامل می‌شود.

این بیمارستان با اعتباری افزون بر ۴۳ میلیارد تومان طی ۱۲ سال احداث شده است که  ۲۸ میلیارد آن از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان و ۱۵ میلیارد تومان آن از محل کمک خیران شهرستان آران و بیدگل تامین شده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.