قبض‌های میلیونی آب اهالی روستاهای کاشان را شوکه کرد

قبض‌های میلیونی آب اهالی روستاهای کاشان را شوکه کردکاشان فردا – این روزها قبض‌های نجومی آب برای برخی از مشترکان در روستاهای کاشان صادر شده است که در یک دوره مصرف تا ۶ میلیون تومان نیز رسیده و این موضوع موجب نارضایتی شهروندان شده است.

با دریافت قبض آب برای مصرفی مشترکان در روستاهای شهرستان کاشان کاربری این مشترکان از خانگی به اقامت‌گاه خانگی تغییر پیدا کرده است و از این رو در دوره ۴۰ روزه و با مصرف آب ۱۷۶ مترمکعب آب حدود سه میلیون تومان قبض صادر شده است.

در مورد دیگری در یک دوره ۱۱۶ روزه با وجود آنکه آبی مصرف نشده، اما ۱۸ مترمکعب مصرف دوره ثبت شده و حدود ۵۰ هزار تومان نیز مبلغ آب‌بها صادر و نوع کاربری نیز اقامتگاه خانگی ثبت شده است.

احسان موسی‌زاده عضو شورای روستای سار کاشان در گفت‌وگو با اهل کاشانم، اظهار داشت: صدور قبوض با این مبالغ زیاد موجب ناراحتی اهالی روستای سار شده است و در این اوضاع اقتصادی این موضوع نیز به یک دغدغه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مراتب اعتراض اهالی روستای سار کاشان به مدیریت امور آب و فاضلاب بخش نیاسر اعلام شده است، افزود: جمعی از اهالی روستای سار نیز در این زمینه اعلام کردند که توانایی پرداخت آب‌بها با کاربری اقامتگاه خانگی را ندارند و لازم است در این زمینه تجدیدنظر صورت پذیرد.

بیشتر بخوانیم:
+ قبض‌های سنگین آب برای روستا و جواب‌های سربالای آبفا

این موضوع نه تنها در روستای سار کاشان بلکه در قبوض تمامی مشترکان روستایی در شهرستان کاشان اعمال شده است؛ دلیل اینکه نوع کاربری منازل روستایی در کاشان به اقامتگاه خانگی تغییر پیدا کرده است مشخص نیست و دلیل و توجیهی نیز در این زمینه از سوی آبفا اعلام نشده است.

یک اهل روستای دیگر کاشان نیز در گفت‌وگو با اهل کاشانم، ضمن انتقاد از صدور قبض آب‌های بالا اظهار داشت: دلیل تغییر نوع کاربری را متوجه نمی‌شوم؛ قبض آب‌بها با کاربری اقامتگاه خانگی صادر شده است و هزینه بالایی را به ما تحمیل کرده است.

وی با طرح این پرسش که چرا آبفا هزینه‌های خود را از روستائیان به این شیوه اخذ می‌کند، افزود: نمی‌دانیم که آیا خود کارمندان و مسئولان آبفا نیز اگر خانه‌ای در روستا داشته باشند نوع مصرف کاربری آنان اقامتگاه خانگی است یا نه؟ این موضوع برای ما بسیار گران تمام شده است.

یکی دیگر از اهالی روستاهای شهرستان کاشان با بیان اینکه مصرف یک دوره هزینه‌ای حدود سه میلیون تومان برای ما در بر داشته است، اظهار داشت: این موضوع جالب است که من باید ۶۰ درصد از حقوق خود را برای پرداخت آب‌بهای منزل مسکونی خود در روستا بپردازم.

وی با بیان اینکه دلیل و استدلال این موضوع از سوی مسئولان مشخص نیست، افزود: صدور قبض چند میلیونی برای یک روستازاده هیچ توجیهی ندارد؛ آیا این یارانه مصرف برای افرادی که در مناطق خوش‌نشین ویلا با استخر دارند وجود دارد یا همانند ما آب‌بها پرداخت می‌کنند؟

این شهروند روستایی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی هر روز بیشتر به ما فشار وارد می‌کند، ابراز داشت: جدای از این موضوع هر روز نیز با مشکلات مختلفی رو‌بهرو هستیم که یکی از این مشکلات و دغدغه‌ها همین آب‌بهایی است که اخیرا برای مشترکان روستایی صادر شده است.

عباسعلی کحال مسئول روابط عمومی آبفای کاشان در گفت‌وگو با اهل کاشانم، با بیان اینکه این موضوع ابلاغیه از سوی وزارت نیرو بوده است، اظهار داشت: اگر مامور آبفا برا قرائت کنتور به درب منزل مراجعه کرده و طی دو الی سه مرتبه در منزل فردی حضور نداشت این کاربری به اقامتگاه غیردائم تغییر پیدا می کند.

وی افزود: برخی از افراد منازل در روستا دارند و آخر هفته‌ها در آنجا اقامت دارند و در آن مدت میزان قابل‌توجهی آب مصرف می‌شود و بر این اساس این اقدام به نوعی عاملی برای بازدارندگی مصرف در نظر گرفته شده است.

کحال با بیان اینکه مشترکان که نسبت به این موضوع معترض هستند می‌توانند جهت بررسی به آبفا مراجعه کنند، ابراز داشت: با بررسی کارشناسان نوع کاربری با توجه به سکونت در محل مشترک تغییر پیدا می‌کند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.