اعطای جایزه دکتر «شفیعی‌ها» به عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان

کاشان فردا نجمن ریاضی ایران، جایزه دکتر شفیعی‌ها را به «روح‌الله جهانی‌پور» عضو هیئت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان اعطا کرد.

روح‌الله جهانی‌پور دکتری تخصصی ریاضی محض از دانشگاه صنعتی شریف و دانشیار دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان است.
جایزه دکتر شفیعی‌ها به پاس سال‌ها کوشش در نگارش، ترجمه و ویراستاری مقالات و کتاب‌های ریاضی و به‌ویژه نزدیک به بیست سال همکاری با مجله «فرهنگ و اندیشه ریاضی» (از انتشارات انجمن ریاضی ایران) چه در جایگاه نویسنده و مترجم و چه در جایگاه سرویراستار و سردبیر مجله، به وی اعطا شد.

انجمن ریاضی ایران جوایز متعددی را در بازه‌های زمانی مشخص و به انگیزه‌های علمی گوناگون به ریاضی‌دانان کشور اعطا می‌کند. یکی از این جوایز، به‌ نام «دکتر محمدهادی شفیعی‌ها» استاد فقید دانشگاه تهران و مؤلف، مترجم و ویراستار توانمند متون ریاضی نامگذاری شده است.

جایزه دکتر شفیعی‌ها هر دو سال یک بار به یکی از ریاضی‌دانان کشور که عمری را در تلاش بی‌وقفه و خدمت به جامعه ریاضی کشور در مسیر تالیف، ترجمه و ویراستاری متون ریاضی سپری کرده است، در زمان برگزاری کنفرانس ریاضی سالانه کشور اهدا می‌شود.

این جایزه در حاشیه آیین گشایش پنجاه و دومین کنفرانس ریاضی ایران که با حضور مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، به دکتر جهانی‌پور اهدا شد.
اعطای جایزه دکتر «شفیعی‌ها» به عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.