دفن اموات در آرامستان‌‎های داخل شهر ممنوع است

دفن اموات در آرامستان‌‎های داخل شهر ممنوع استکاشان فردا فرماندار کاشان اعلام کرد: دفن اموات در آرامستان‌های داخل شهر و همچنین اعلان سیار مراسم توسط خودرو حامل بلندگو در سطح معابر این شهرستان ممنوع است.

به گزارش کاشان نیوز، علی‌اکبر مرتضایی با بیان اینکه سال‌های قبل به علت کمبود امکانات اطلاع‌رسانی، اعلان فوت افراد توسط خودروهای حامل بلندگو انجام‌ می‌شد تأکید کرد: در پنجمین جلسه سامان‌دهی آرامستان‌های شهرستان که با حضور اعضا تشکیل شد، مقرر گردید اطلاع‌رسانی هیچ مراسم خاک‌سپاری از طریق خودروهای حامل بلندگو در سطح شهرستان صورت نگیرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورا سامان‌دهی آرامستان‌ها، اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی موظف شدند ممنوعیت کرایه وسایل صوتی جهت نصب روی خودرو را به اصناف مرتبط اطلاع دهند.

مرتضایی تصریح کرد: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت کشور و بهداشت، اموات باید در آرامستان‌هایی که حداقل ۲۰ کیلومتر با محل زندگی مردم فاصله‌دارند خاک‌سپاری شوند.

فرماندار کاشان با اشاره به مشکلات و معضلات روانی و بهداشتی دفن اموات در آرامستان‌هایی که از قدیم در داخل شهر ایجادشده علت این موضوع را پیش‌خرید قبر در آرامستان‌های داخل شهر و بقاع متبرکه اعلام کرد.

به گفته وی در دوره امام‌ جمعه پیشین کاشان، تفاهم‌نامه‌ایی در به رسمیت شناختن مالکیت این افراد امضا شد تا پس از توجیه و تشویق مالکان، این قبرها به شهرداری و یا هیئت‌امنا بقاع متبرکه واگذار و در قبال آن دو قبر در آرامستان دارالسلام گلابچی دریافت کنند.

بیشتر بخوانیم:
+ شاهد دفن اموات در آرامستان‌های داخل شهر با وجود ممنوعیت قانونی هستیم

مرتضایی یادآور شد: ستاد ساماندهی آرامستان‌های شهرستان با توجه به درخواست شهروندان هم‌جوار آرامستان‌ها و بقاع متبرکه و اعتراض به دفن اموات در این مکان‌ها توانست با پیگیری و برگزاری جلسات مستمر از دفن غیرمجاز میت در این آرامستان‌ها جلوگیری کند.

بفرماندار کاشان با بیان اینکه آرامستان دارالسلام گلابچی شهرستان کاشان خارج از شهر بوده و از وسعت و امکانات لازم برای برگزاری مراسم و دفن اموات برخوردار است افزود: هرچند طبق گزارش‌های اعلامی وضعیت دفن اموات در آرامستان‌های سطح شهر کاهش یافته ولی با همکاری سازمان آرامستان‌ها، دادستانی و نیروی انتظامی نظارت جهت انجام مصوبات شورای ساماندهی آرامستان‌ها به‌منظور جلوگیری از دفن اموات در بقاع متبرکه و آرامستان‌ها بیشتر خواهد شد.

در شرایطی که بهداشت، فاصله آرامستان با محدوده سکونت شهری را ۲۰ کیلومتر اعلام می‌کند، آرامستان گلابچی کاشان در ۲ کیلومتری محدوده شهری کاشان مستقر است، و در عین حال هنوز برخی از بزرگان شهری در آرامستان‌های داخل شهر و بقاع متبرکه دفن می‌شوند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.