«محمدمعین عباسی» جوان‌ترین فاتح ایرانی «ماناسلو» شد

«محمدمعین عباسی» جوان‌ترین فاتح ایرانی «ماناسلو» شدکاشان فردا محمدمعین عباسی نیاسر، به‌عنوان جوان‌ترین کوهنورد ایرانی موفق به فتح قله «ماناسلو» نپال شد.

به گزارش اهل کاشانم، مصطفی کردمیل رئیس هیئت کوهنوردی کاشان گفته: معین عباسی از نظر تمرینات فشرده سابقه دویدن ۴۰ کیلومتر در کوهستان را دارد و وقتی این موقعیت را از دیدیم و دو قله خارجی بالای هفت هزار متر را نیز در قرقیزستان فتح کرده است پیشنهاد فتح قله ماناسلو نپا را داد.

کردمیل افزود: سرانجام او با کسب مجوز از فدراسیون کوهنوردی و تحمل زحمات زیاد، عازم هشتمین قله مرتفع جهان، قله ۸۱۶۳ متری ماناسلو نپال می‌شود. قله‌ای که تاکنون حدود ۲۵۰ کوهنورد آن را فتح کردند و البته در این راه سخت حدود ۵۲ تن نیز جانشان را از دست داده‌اند.

این کوهنورد جوان کاشانی تیرماه ۹۸ موفق شده‌بود قله ۷۱۳۲ متری لنین را به عنوان نخستین جوان ایرانی که موفق به این صعود می‌شود، بدون هم‌هوایی فتح کند.

او همچنین مردادماه ۹۸ موفق به صعود انفرادی و فتح قله ۷۰۱۰ متری خانتانگری فنی‌ترین قله پلنگ‌برفی و شمالی‌ترین قله ۷ هزار متری جهان در قرقیزستان بدون هم‌هوایی و در سه روز شده بود. این صعود نخستین جوان جهان به این قله بود.

کوهنوردانی که قصد صعود به قله‌های مرتفع دارند، صعودشان را در یک بازه زمانی ۲۰ روزه و به مرور و همراه با رفت و برگشت‌های کوتاه انجام می‌دهند تا بدنشان به شرایط آب و هوایی و خصوصاً اکسیژنی مناطق مرتفع عادت کند. به این تکنیک در کوهنوردی هم هوایی می‌گوید. اما محمد معین عباسی هردو صعود خود را بدون هم‌هوایی و در سه روز به دلیل تمرینات زیاد و آمادگی بدنی بالا انجام داده بود.

این کوهنورد کاشانی که ۵۲ مرتبه جهات مختلف قله دماوند را فتح کرده‌، که ۱۸ مرتبه آن در زمستان بوده، از دو سال و نیم پیش صعودهای برون‌مرزی خود را شروع کرده‌است.

معین عباسی کوهنورد ۲۲ ساله کاشانی سرانجام موفق می‌شود به عنوان جوان‌ترین فاتح ایرانی قله متناسب و نپال، نام خود را ثبت کند، متولد ۱۸ اسفند ۷۸ است و ۵ سال است که کوهنوردی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.