۷۵ درصد فوت‌شدگان کرونا در کاشان واکسن نزده بودند

۷۵ درصد فوت‌شدگان کرونا در کاشان واکسن نزده بودندکاشان فردا – معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: بیش از ۷۵ درصد افرادی که بر در ماه‌های اخیر در اثر ابتلا به کرونا فوت‌شده‌اند، واکسن کرونا نزده بودند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، دکتر مهدی دلاوری گفت: از اول اردیبهشت‌ماه امسال و همزمان با شروع واکسیناسیون سالمندان، تا پایان شهریورماه جاری ۷۵ درصد از موارد فوت ناشی از کووید۱۹ بدون سابقه واکسیناسیون علیه اين بیماری بوده است.

به گفته وی ۱۱/۵ درصد از افراد فوت‌شده نیز سابقه دریافت یک نوبت واکسن را داشته‌اند و در واقع ایمنی مورد نظر هنوز در بدن این افراد ایجاد نشده بود.

دکت دلاوری اظهار داشت: سایر افراد فوت‌شده هم مبتلا به دست‌کم یک بیماری زمینه‌ای از جمله فشار خون، دیابت، سرطان، مشكل كليوي، بیماری‌های قلبی عروقی و … بوده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر واکسیناسیون به عنوان راه اصلی کنترل بیماری و پیشگیری از مرگ و میر ناشی از كوويد۱۹ از شهروندان کاشان و آران و بیدگل درخواست کرد: هر چه سریع‌تر نسبت به واکسیناسیون خود و خانواده اقدام نمایند.

بیشتر بخوانیم:
+ واکسیناسیون جمعیت هدف تنها ۶ درصد/ کاشان در آستانه پیک پنجم

روند نزولی آمار شناسایی، بستری و فوت ناشی از کرونا در منطقه کاشان که از حدود دو هفته پیش آغاز شده‌بود، طی یکی دو روز گذشته روندی ثابت داشته و با نوسان روبه افزایش داشته‌است.

با این حال اغلب شهروندان نسبت به رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک در فضاهای عمومی و رعایت فاصله اجتماعی سهل‌انگاری نشان می‌دهند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.