سلامتی مردم را با هیچ اولویتی معاوضه نمی‌کنیم

سلامتی مردم را با هیچ اولویتی معاوضه نمی‌کنیمکاشان فردا – رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان با تاکید بر این‌که سلامتی مردم در اولویت تصمیم‌های ما است، گفت: سلامتی مردم را با هیچ اولویتی معاوضه نمی‌کنیم

عفت پدرام‌فر در گفت‌وگو با سراج ضمن اشاره به مطالبات مردمی در مورد عدم راه‌اندازی کارخانه سرب و تاثیر آلایندگی محیط زیستی آن در منطقه افزود: تاکنون هیچ مجوزی برای احداث کارخانه سرب در کاشان نه از اداره صمت و نه از محیط زیست صادر نشده‌است.تنها این واحد تولیدی به اصفهان مراجعه کرده و درخواست خود را در کمیته رفع موانع تولید و اشتغال مطرح و استانداری مبنی بر این شرط که مجوز محیط زیست را بگیرد و ۱۵ شرط دیگر را رعایت کند نامه‌ای به این شرکت آلاینده داده است.

وی تصریح کرد: چنین کارخانه ای احداث نشده بلکه واحد تولیدی پشم سنگ را خریده و تغییر کاربری شده است.

پدرام‌فر با بیان این‌که سرب یک ماده آلاینده بسیار خطرناک برای محیط و به خصوص کودکان است که تاثیر نامطلوبی در آینده شهر می‌گذارد تصریح کرد: ما سلامت مردم شهرمان را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کنیم از اینرو تا رسیدن به نتیجه مطلوب پی‌گیری مصرانه داریم.

به گفته وی برخی از افراد احداث چنین کارخانجاتی را سبب پیشرفت اقتصادی و صنعتی منطقه می‌دانند که باید بدانند کاشان شهری صنعتی است و ما با هر صنعتی که به مردم آسیب بزند مخالف هستیم زیرا اولویت ما سلامتی افراد جامعه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان خاطرنشان کرد: خوشحالیم که فرماندار کارگروهی را تشکیل داده تا به این موضوع مفصل رسیدگی شود. از وی می‌خواهیم نه تنها این کارخانه مورد ارزیابی قرار بگیرد، بلکه تمامی کارخانجاتی که سال‌های پیش مجوز گرفته و مشغول به‌کار هستند نیز دوباره مورد آنالیز قرار بگیرند تا اگر به مرور زمان تجهیزات فرسوده آن‌ها خطرساز شده، برای بروزرسانی مورد بررسی قرار بگیرند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.