برگزاری جشن چهارمین سال نقد کتاب کانون مهدیه وادقان

جشن ۴ سالگی کتاب کانون فرهنگی مهدیه وادقانکاشان فردا – آیین گرامی‌داشت چهارمین سال برنامه «دریچه‌ای به اندیشه» کانون فرهنگی مهدیه وادقان، عصر آخرین جمعه بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در خانه تاریخی خادمی کاشان برگزار شد. بیش از ۴۵ نشست ماهانه کتاب‌خوانی طی این ۴ سال از سوی این کانون برگزار شده‌است.

در این آیین، رمان «وارونگی» نوشته عطیه راد نویسنده جوان کاشانی با حضور نویسنده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

عطیه راد با بیان این‌که وارونگی نخستین اثر اوست که سال ۹۴ منتشر شده است یادآور شد: در این اثر من تلاش کرده‌ام تا آن‌جا که ممکن است تصویر متفاوتی از زنان ارائه دهم.

وی افزود: راوی این رمان اول شخص و یک زن است که زندگی‌اش را در سال‌های دهه ۶۰ و زمان جنگ روایت می‌کند. این راوی که افسانه نام دارد، عاشق مردی می‌شود و سیر روایات بر اساس این عشق جریان پیدا می‌کند و روایت می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ نقد و بررسی کتاب «ایران، جامعه‌ی کوتاه مدت» برگزار شد

وارونگی نخستین اثر عطیه‌راه داستان‌نویسی جوان کاشانی است که سال ۹۴ از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

عطیه‌ راد داستان نویس کاشانی و مدیر مسئول انجمن هزار افسانه شهرزاد بیش از دو دهه سابقه نوشتن داستان کوتاه دارد. «حالا یک کلاه آفتابی قرمز دارم» دومین اثر این بانوی نویسنده کاشانی است.

این نشست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در محیط روباز خانه تاریخی و باستانی خادمی کاشان و با حضور بیش از ۲۰ نفر از اعضای کانون فرهنگی مهدیه وادقان برگزار شد، و جریان برگزاری آن همزمان از طریق لایو اینتساگرام کانون پخش می‌شد.

«دریچه‌ای به اندیشه» بهمن ۹۶ با نقد کتاب «رساله‌ای درباره نادر فارابی» نوشته مصطفی مستور جان گرفت و تاکنون ۴۸ نشست داشته است.

اعضای نشست دریچه ای به اندیشه هر ماه در تاریخ تعیین شده دورهم جمع شده و کتابی که از قبل رای‌گیری و معرفی شده را بررسی و نقد می‌نمایند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.