آتش به جان درختان روستای دره کاشان

به گزارش یک شهروند خبرنگار، ساعت دو بامداد امروز (جمعه نوزدهم فروردین) تعداد زیادی از درختان منطقه اب گریپه در آتش سوخت.

 

اپ گریپه منطقه‌ای زیبا و خوش آب و هوا در نزدیکی روستای دره کاشان است. این منطقه هر هفته میزبان تعداد زیادی از کوهنوردان و طبیعت گردان شهرستان کاشان است.

 

درختان این منطقه زیبا درحالی اینگونه در آتش می سوزد که طبق گزارش رئیس اداره هواشناسی کاشان، این شهرستان گرم‌ترین بهار خود را تجربه می کند و خشک‌سالی جدی‌ترین تهدید محیط زیستی حال حاضر کاشان است.

 

درشرایطی که طبیعت کاشان به وجود درختان نیاز مبرم دارد، خبر آتش زدن درختان و یا قطع کردن آنها به یکی از موضوعات پرتکرار رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

 

یک کوهنورد کاشانی به کاشان فردا گفت: آتش سوزی در مناطق کوهستانی بیشتر توسط افرادی ایجاد می شود که برای تفریح به این مناطق رفته و از چوب درختان برای روشن کردن شعله آتش استفاده می‌کنند.

 

وی افزود: آنها توجه ندارند که این درختان فقط محل استراحت انسان‌ها نیست بلکه محل زندگی تعداد زیادی از حیوانات است. ضمن آنکه منطقه ما با توجه به خطر خشکسالی و کمبود آب به شدت به وجود چنین مناطقی نیاز دارد.

 

اما در چنین شرایطی که منطقه به وجود درختان محتاج است، چه کسی باید نظارت بر این مناطق و حفاظت از محیط زیست را برعهده داشته باشد؟

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:

  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.