حمایت از بخش تولید مهمترین سیاست سازمان تامین اجتماعی در زمان کرونا بود

محمد رضا معماری رئیس شعبه شهید زارعی سازمان تامین اجتماعی راوند

«محمد رضا معماری» رئیس شعبه شهید زارعی سازمان تامین اجتماعی در منطقه راوند گفت این شعبه در ایام کرونا به 2646 شهروند تحت پوشش خود  3 میلیارد و 94 میلیون تومان غرامت پرداخت کرده است.

وی در گفتگو با کاشان فردا تصریح کرد: سیاست سازمان در ایام کرونا حمایت از بخش تولید، کارفرمایان و افراد تحت پوشش بود. تامین اجتماعی در این دو سال نقش تثبیت کننده گی و ضربه گیری در برابر مشکلات ناشی از بیماری را داشت و تمام تلاش خود را برای  کمک به بازگشت تعادل اقتصادی به جامعه به کار بست.

رئیس شعبه تامین اجتماعی راوند توضیح داد: روند پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری تسهیل شد به گونه‌ای که اگر برای افراد مبتلا  استراحت پزشکی 15 روز و یا کمتر در نظر گرفته شده بود، این غرامت بدون تشریفات اداری پرداخت گردید. به افراد تحت پوششی که در بیمارستان بستری می‌شدند نیز تا سقف یک ماه بدون نیاز به تایید مراجع پزشکی غرامت پرداخت شد.

معماری درباره کاهش مقدار پرداخت غرامت در پیک ششم گفت: در سویه‌ها و جهش‌های قبلی ویروس کرونا پزشکان بر لزوم رعایت قرنطینه تا 14 روز تاکید داشتند که سازمان طبق نظر جامعه پزشکی به حمایت از مبتلایان پرداخت اما در سویه امیکرون نظر وزارت بهداشت این بود که پنج روز قرنطینه کفایت می‌کند و سازمان بر اساس نظر و نامه این وزارتخانه به پرداخت غرامت اقدام میکرد پدر صورت ارایه میزان بیشتری از استراحت بعد از تایید پزشک معتمد و یا کمیسیون پزشکی این مقدار نیز قابل پرداخت است.

تقسیط حق بیمه مشاغل آسیب دیده

رئیس شعبه تامین اجتماعی راوند درباره خدمات این سازمان به مشاغلی که در ایام کرونا به دلیل رعایت پروتکل‌ها تعطیل شدند گفت: تقسیط حق بیمه تیرماه تا اسفندماه سال ۱۳۹۹ برای ۱۴ رسته فعالیت تحت تاثیر کرونا مانند شرکت‌های مسافربری، تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها، فروشگاه‌های پوشاک، فرش، مبلمان، مشاغل حوزه گردشگری وآرایشگاه‌ها از جمله اقدامات مهم این سازمان بود.

وی ادامه داد: در این مدت با درخواست هر کدام از کارفرمایان که درخواست تقسیط بدهی خود را داشتند موافقت شد. مهلت پرداخت حق بیمه، بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد، خادمین مساجد، زنان خانه دار، قالیبافان و مشاغلی که فعالیتشان تحت تاثیر اپیدمی قرار گرفته بود در سال ۱۳۹۹ افزایش یافت. اقدامات مطالباتی در دوره‌های خاص متوقف و یا تعلیق شد و دستور عدم قطعیت مطالبات سازمان، ناشی از توقف و تعلیق فعالیت از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ نیز راستای حمایت از افراد تحت پوشش صادر شد.

فوت 113 شهروند تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی در منطقه راوند

معماری گفت: در ایام کرونا در شعبه تامین اجتماعی شهید زارعی راوند ۹۳۱ حکم مقرری بیکاری برای شهروندان بیکار شده در اثر اپیدمی صادر شد. متاسفانه در این ایام 113 شهروند تحت پوشش جان خود را از دست دادند که تفکیک علت فوت مقدور نمی باشد ولی  سازمان به خانواده این عزیزان بیش از 2 میلیارد و 383 میلیون ریال کمک هزینه کفن و دفن پرداخت و به بازماندگان آنان نیز مستمری ماهیانه پرداخت می کند.

ابتلای گسترده کارمندان تامین اجتماعی در دوران اپیدمی

رئیس شعبه تامین اجتماعی راوند کاشان گفت: سازمان تامین اجتماعی در دوران اپیدمی تلاش کرد در رعایت پروتکل های بهداشتی نیز پیشگام باشد. از همان ابتدا همه کارمندان این سازمان موظف به رعایت دقیق پروتکل ها، استفاده از ماسک و ارائه خدمات ضدعفونی به مراجعه کنندگان شدند. درخواست استفاده از اثر انگشت در پرونده ها حذف شود و فعالیتهای بخش غیرحضوری سازمان گسترش یافت با این وجود به دلیل آمار بالای مراجعه کنندگان تعداد زیادی از همکاران ما به این ویروس مبتلا شدند و حتی برخی از همکاران تا چهار نوبت دچار کووید 19 شدند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:

  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.