عده‌ای در شهرداری کاشان نسبت به جشنواره تئاتر احساس مالکیت دارند

خیام وقار دبیر جشنواره تئاتر مهر می‌شود

خیام وقار بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اگر مسئولان کاشان بگذارند و هنرمندان همراهی کنند کاشان می تواند شهرک سینمایی زنده ایران باشد. سال گذشته تلاش کردم و سه سریال در کاشان تولید شد. ولی این فرصت قدر دانسته نشد.

 

دبیر جشنواره تئاتر مهر کاشان در گفتگو با کاشان فردا گفت: از برگزار شدن یا نشدن جشنواره تئاتر مهر اطلاعی ندارم. خیلی وقت پیش بهنام اعتمادی گفتگویی با من داشت که چون موضوع خاصی نبود به نتیجه ای هم منتج نشد.

 

وی افزود: جریانی در شهرداری کاشان احساس می کند نسبت به برگزاری جشنواره و شکل گیری آن مالکیت دارد. تغییر رویکرد و شکل برگزاری جشنواره برای آنان سخت بود و تاب نیاوردند. سال اول که دبیری جشنواره را پذیرفتم همه هنرمندان و مردم شاهد بودند که تلاش کردیم جشنواره ای در خور کاشان برگزار کنیم. ما کار خاصی نکردیم. کاری که عرف همه جشنواره‌های حرفه ای بود را انجام دادیم. از گروه‌های معتبر دعوت کردیم. هنرمندان معتبری را برای داوری آوردیم. قبلا چون کار خاصی انجام نشده بود کار ما به چشم آمد.

 

وقار ادامه داد: در دوره پانزدهم جشنواره بعد از پانزده سال، توانست در تقویم رویدادهای وزرات ارشاد ثبت رسمی شود. سالها در پی این اتفاق بودند ولی بدون ارتقاء کیفیت جشنواره نمی شد به این مهم رسید. قبل از پذیرش دبیری جشنواره، وزیر ارشاد به خانه تئاتر آمد. آقای ابریشمی راد شهردار بود. از ایشان خواست جشنواره در تقویم رویدادهای وزرات ثبت شود. معاون وزیر قاطع در مقابل وزیر و شهردار تاکید کرد که اگر این جشنواره به یک ایده آل نرسد، هرگز قابلیت ثبت در تقویم را ندارد.

 

این هنرمند کاشانی گفت: ما در دوره پانزدهم تلاش کردیم جشنواره به استاندار مورد نظر وزارتخانه برسد. خیلی ها تلاش کردند که جشنواره آنطور که می خواستیم برگزار نشود. چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ خدمات هرکاری کردند که به جشنواره کمک نکنند. به لطف خدا و همکاری دوستان جشنواره خوب برگزار شد. آن سال دبیر جشنواره فجر پیام داد که کار ما را در جشنواره فجر سخت می کنی.

 

وقار گفت: شورای هنر با رفتن آقای ابریشمی راد گویا منحل شد. نفس شورا خیلی کار سنجیده و به جایی بود. من با روش انتخاب آدمها کار ندارم. تفکری که شهردار پیگیری می کرد تفکر خوبی بود. او خود و سیستم شهرداری را از تخصص‌هایی که به آن نیاز دارد مبرا کرده بود. اذعان می کرد که می خواهد کار فرهنگی هنری انجام دهد و بلد نیستند. او گویا دوازده مشاور در زمینه های مختلف داشت.

 

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:

  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

 

انتهای پیام/ علی علیان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.