مخالفان موسیقی فقط خودشان را بدنام می کنند

محمد شکیب نوازنده ویولن

محمد شکیب استاد و مدرس ویولن در گفتگو با کاشان فردا ایجاد مانع برای هنر موسیقی را بی‌فایده دانست و گفت کسانی که این هنر را دوست ندارند خودشان را از آن محروم می کنند.

شکیب تصریح کرد: با همه این سنگ اندازی ها و مشکلاتی که در وادی موسیقی، تئاتر و سینما بوده، این هنرها راه خود را رفته و تکامل پیدا کرده اند. کسانی که مخالف موسیقی هستند بدانند این راه ادامه دارد و فقط خودشان را بدنام کرده و نام بدی را از خود به جا می گذارند.

وی افزود: موسیقی ما تکامل یافته و سطح کیفی آن افزایش یافته است. قبلا اگر دو نوازنده تنبک در کاشان بود الان ده تا است. مردم این راه را طی می کنند چه برخی اجازه بدهند و چه ندهند. محدودیت‌ها حتی گاهی شرایط را جذاب تر می کند. کسانی که کاری دستشان هست به خودشان بیایند و با هنرمندان همکاری کنند.

این هنرمند کاشانی بر لزوم گفتگوی جامعه هنری با مسئولان شهری برای رفع موانع تاکید کرد و گفت: باید با مسئولان گفتگو کنیم. آقای هاشمی طاهری که عضو شورای شهر است را من از نزدیک می شناسم. ایشان یک زمانی حسین زمان را برای افتتاح پارکی در طاهرآباد دعوت کرد و حتی از طرف امام جمعه شهر بازخواست شد. خود من و چند نفر از دوستان را برای برنامه موسیقی در طاهرآباد دعوت کردند. می‌شود با مسئولان وارد گفتگو شد و جشنواره موسیقی را برگزار کرد.

شکیب گفت: جامعه ما افسرده است. اگر موسیقی درستی اجرا شود اثر خود را دارد و ما جامعه بهتری داریم. البته کسی را که خودش را به خواب زده نمی شود بیدار کرد. عده‌ای خودشان را به خواب زده اند. آهنگ نیوای آقای علی‌زاده و آهنگهای دیگر را مگر می شود شنید و از آن تاثیر نپذیرفت؟ شهردار جدید و فرماندار همکاری کنند که کنسرتها برگزار شود و مردم از موسیقی لذت ببرند. موسیقی می تواند حال مردم را بهتر کند.

این هنرمند کاشانی گفت: آقای ابریشمی راد شهردار سابق کاشان در حوزه فرهنگ انسان بزرگی بودند. به ایشان به خاطر جناح بندی های سیاسی بی مهری شد. در بحث موسیقی خیلی از هنرمندان حمایت کرد و حتی سالن جدیدی نیز که اخیرا با حضور آقای معتمدی افتتاح شد، را به صورت جد پیگیری کردند تا ساخته شود.

 

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:

  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

انتهای پیام/ علی علیان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.