حاشیه‌های پررنگ گلریزان

گلریزان با حضور شهردار سابق کاشان و محمد معتمدی

امید یزدان‌پناه: در روزهای ابتدایی مردادماه ۱۴۰۱ ، کاشان به همت «انجمن خیرین مدرسه ساز» پذیرای فرزند اصیل خود ، محمد معتمدی بود.

گردهمایی خیرین مدرسه ساز با هنرمندی خواننده خوب کشورمان که با گرمی فوق العاده‌ای همراه بود و نوید حضور چند روزه معتمدی را در شهر خودش می‌داد، مسئولین «انجمن حمایت از زندانیان کاشان» را به فکر فرو داشت تا حضور چند روزه محمد معتمدی را مغتنم شمرده و قدمی خیرمندانه در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بردارند.
بدین سان تدارک کنسرتی با نام و نشان “گلریزان” در تالار شهر کاشان دیده شد و تمام عواید آن اعم از سایت فروش بلیت و سایر کمک‌های مردمی در اختیار انجمن جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد قرار داده شد . مبلغ جمع آوری شده بسیار قابل توجه و بیش از ۶ ميليارد و ۳۰۰ میلیون تومان گزارش شده است که در نوع خود مثال زدنی ست.گفتنی است که انجمن حمايت از زندانیان به مدیرعاملی یکی از قدیمی‌ترین فعالان اجتماعی کاشان یعنی حاج علی فرزانه پیش ازین نیز اقدامات مبارکی در زمینه کمک به زندانیان و خانواده های ایشان انجام داده و افراد بسیاری را در این راه بسیج نموده ست .

نکته قابل توجه در این رویداد حضور کمرنگ مدیران کنونی شهر کاشان است و در مقابل حضور موثر مدیران قبلی از جمله سعید ابریشمی‌راد شهردار سابق کاشان و برخی چهره های شورای پنجم شهر است. این اتفاق نشان می‌دهد مدیران اسبق که بعضا آنها را به جریان چپ نسبت می‌دهند ، کماکان دست از حمايت های مدنی خود بر نداشته‌ و هم‌چنان دل در گرو شهر و شهروندان خود دارند.

برای مردم روشن است که جریان همدلی در کاشان خالق حرکت های بزرگی در شهر چه در زمان ریاست و چه در زمان عدم فعاليت حکومتی ایشان ، بوده است. اصطلاحا کارکرد اجتماعی جریان روشنفکری کاشان درقید زمان، جایگاه، سمت و میز نیست بلکه در واژه مسئولیت‌اجتماعی خلاصه می‌شود. چیزی که اگر در تک تک اشخاص در جهان اجتماعی شکوفا شود و دولت ها سدی در برابر آن نباشند ، نتایج ارزنده ای را برای زندگی اجتماعی مردم و حکومت به ارمغان خواهد آورد.

این بیان ناقض فعالیت های خوب مدیران فعلی‌ شهر کاشان در زمینه سازی و اجرای برخی فعالیت های فرهنگی و هنری شهر نیست که لازم است در باب این گشایش ها و فعالیت های روحبخش شهری در راستای ارتقاء شاخص شادی ، تقدیر به عمل آید .

تا اینجا سخن از فعالیت تشکل ها و سازمان های مردم نهادی بود که داوطلبانه همت گماشته تا قدمی برای هم نوعان برداشته شود . اما در اینجا نقش حکومت ها چه می‌شود؟ باید نادیده گرفته شود؟ یا به زبان ساده تر حاکمیت در برابر فعالیت های چشم‌گیر تشکل‌های مردم نهاد چه نقشی خواهد داشت؟
در پاسخ به این پرسش کاربردی می‌توان گفت ؛ مدیران فعلی‌ کاشان می‌توانند اقبال عمومی شمار زیادی از مردم کاشان به ویژه هنرمندان و فرهیختگان این شهر را به خود جذب نمایند ، تنها با بررسی خواسته ایشان در زمینه تبدیل ساختمان بلا استفاده “زندان قدیم کاشان” به فرهنگسرا.
قرار گرفتن مکانی به نام فرهنگسرا در محل سابق “اداره زندان کاشان” علاوه بر تاثیرگذاری بر کاهش جرم و جنایت آن منطقه ، سبب اعتلای فرهنگ و تغییر نگرش ساکنان آن نسبت زندگی اجتماعی و چگونه خوب زیستن می گردد.

در پایان تمام قد در برابر تلاش‌ها و کوشش هایی که برای اعتلای نام اصیل هنرشهر کاشان انجام می‌گیرد ، به رسم سپاس‌گزاری سر تعظیم فرود آورده و قدردان زحمات فرزندان اصیل این شهر هستیم.

 

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:

  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

 

انتهای پیام/ علی علیان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.