کاشان دومین شهر کم‌بارش استان اصفهان

رئیس اداره هواشناسی کاشان از استمرار بارشها در عصر روز پنج شنبه و جمعه خبر داد و گفت برای برخی از مناطق شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، رگبار ، رعد و برق و تندباد محلی پیش بینی می‌شود.
«عباس ارغوانی» درباره وضعیت بارش‌ها تا پایان سال توضیح داد: یک سامانه بارشی دیگر در اواخر هفته آینده به منطقه وارد می‌شود و پیش بینی می‌شود که کاشان و آران و بیدگل در هفته آینده نیز بارانی باشد.
وی میزان بارشهای سال 1401 شهرستان کاشان را 9 درصد پایین‌تر از میزان نرمال اعلام کرد و گفت: بر اساس میانگین بارش در 54 سال گذشته، حد نرمال بارندگی سالیانه کاشان 81 میلیمتر است، ولی در سال زراعی 1401 مجموعه 74 میلیمتر بارندگی در این شهر ثبت شد. البته این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. میزان بارندگی سال گذشته کاشان 55 میلیمتر بوده است.
ارغوانی گفت: میزان نرمال بارش در کل استان 126 میلیمتر است و امسال 177 میلیمتر بارندگی به ثبت رسید؛ یعنی کل استان اصفهان 40 درصد افزایش بارش داشت، ولی متاسفانه سهم کاشان نسبت به استان منفی 9 درصد است.
وی افزود: شهر برزک با بیش 200 میلیمتر بارش بیشترین میزان بارش را در کاشان به خود اختصاص داده و شهرستان مبارکه نیز با 142 درصد افزایش بارندگی بیشترین میزان بارش در کل استان را داشته است.

 

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:

  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.