پیشگامی بانوان کاشان در اهدا خون

رئیس سازمان اهدا خون کاشان گفت بانوان این شهرستان بیشتر از زنان دیگر شهرستانهای استان اصفهان خون اهداء می‌کنند، اما هنوز با ایده‌آل جهانی در این حوزه فاصله دارند.

محمدرضا ذیلایی در گفتگو با کاشان فردا گفت: اهدا خون بهتر است که به یک رویه مستمر در زندگی تبدیل شود. آقایان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می‌توانند خون اهدا کنند‌.

به گفته او از هر فرد سه فرآورده خون تهیه می‌شود و هر یک از این فرآورده ها می‌تواند جان یک نفر را نجات دهد.

ذیلایی ادامه داد: سازمان انتقال خون وظیفه تامین تمامی خون و فرآورده‌های خونی بیماران را برعهده دارد اما این تامین به همکاری مردم بستگی دارد.

رئیس سازمان هدا خون کاشان ، شبکه اهدا خون را در ایران یک شبکه زنجیره ای دانست و گفت: اگر با کاستی خون مواجه شویم از استان برای ما خون ارسال می‌کنند و اگر ما هم خون اضافه داشتیم برای استان ارسال می‌کنیم.

او ادامه داد: می‌توانیم نیاز کاشان به خون را تامین کنیم اما در زمینه پلاکتها کمبود داریم؛ زیرا زمان نگهداری آنها سه تا پنج روز است؛ بنابراین مرکز استان با نهایت همکاری برای ما پلاکت ارسال می‌کند.

ذیلایی با اشاره به شهرهای تحت پوشش خود گفت : کاشان، آران و بیدگل ، نطنز و بادرود تحت پوشش ما هستند اما ما فقط یک مرکز اهدا خون در کاشان داریم. برای اینکه بتوانیم انتقال خون براساس معیارهای روز داشته باشیم به یک ساختمان بزرگتر احتیاج داریم. بیمارستانهای آران و بیدگل، نطنز و بادرود نیازشان به خون را از کاشان تامین می‌کنند و متاسفانه در این مناطق نیز مرکزی برای اهدا خون وجود ندارد و مردم این مناطق ناچارا برای اهدا خون به کاشان می آیند.

او با اشاره به ساختمان کنونی سازمان گفت: متاسفانه ساختمان این مرکز که از سال ۱۳۵۳ احداث شده است فرسوده شده و باتوجه به اینکه استاندارها تغییر پیدا کرده و نیاز ما گسترش یافته است پاسخگوی نیاز منطقه نیست.

ذیلایی از خیرین خواست تا با همکاری با این سازمان و احداث یک ساختمان مجهز برای اهدا خون در کاشان به پیشرفت سلامت و بهداشت در کاشان کمک کنند.

او همچنین از مردم خواست تا با حضور در این مرکز فعالیت پرسنل را از نزدیک مشاهده کنند و سپس به اهداخون اقدام کنند‌.

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام   تلگرام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.